„Mercedes Benca E-klase“
Mercedes
„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

Međutim, morao je izgleda da prođe čitav vek kako bismo dobili vozila koja zaista mogu da se kreću bez vozača, a najbliži konačnom rešenju ponovo je mercedes, kompanija koja je među zaslužnijim za razvoj sveta automobilizma kakav danas poznajemo. Nedavno je, naime, svetu predstavljena „E-klasa”, deseta generacija kultnog sedana prodatog u preko 13 miliona primeraka, koji je pomerio granice predstavljanjem „inteligentnog“ sistema vožnje, koji će u skoroj budućnosti biti sposoban da vozača pretvori u - putnika!

Na prezentacijama novih modela automobila sve se manje priča o tehničkim karakteristikama samih vozila, pošto se najveća pažnja posvećuje upravo inovacijama koje služe za pomoć vozaču. U novoj E-klasi nalaze se sistemi sa radarima, laserima i kamerama koji non-stop snimaju dešavanja u vezi sa automobilima, na osnovu čega šalju informacije ostalim sistemima koji regulišu režim vožnje.

Tako, na primer, jednim pritiskom na dugme, vozač pali auto-pilota koji skenira saobraćajne znake pored puta i reguliše brzinu prema njima, smanjuje brzinu ukoliko se suviše brzo približavate automobilu ispred, motri na neoprezne pešake i vozila u saobraćajnoj gužvi, menja traku ukoliko upalite migavac što, naravno, ne čini, ukoliko pored vas prolazi drugo vozilo... Ovaj automobil sve to može da radi i ako vozač ne drži ruke na upravljaču, ali za sada on upozorava i na to. Ukoliko suviše dugo ignorišete molbu automobila da mu pomognete u upravljanju, on će protumačiti da možda imate nekih problema i u potpunosti će se zaustaviti!

Naravno, s obzirom da to nije potpuno nova tehnologija, E-klasa sama pronalazi parking mesto i parkira se umesto vas, ali sada je moguće da to čini i vozač kada već izađe iz automobila - pomoću aplikacije na telefonu. Sve navedeno za sada vodi ka poluautonomnoj vožnji E-klase, ali inženjeri „Mercedesa“ otkrili su da su bili u mogućnosti da kompjuteru u potpunosti prepuste upravljanje na testiranjima u SAD. Izgleda da je samo pitanje dana kada će biti predstavljena takva serijska verzija!

ŠTA JE NOVO

„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

1 Kabinom dominira 12,3-inčni ekran, dostojan kućnih bioskopa!

„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

2 Automobil prepoznaje objekte ispred i može da koči sam

„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

3 Sistemi radara, skenera i kamera upozoravaju na pešake i objekte u blizini

„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

4 Pomoću telefonske aplikacije vlasnik može da parkira E-klasu i kad nije u njoj

„Mercedes Benca E-klase“

Mercedes

„Mercedes Benca E-klase“, Foto: Mercedes

5 „Multibim“ farovi sačinjeni su od 84 individualno kontrolisana LED-a

Ponuda u Srbiji

Novi „mercedes E-klase“ bio je, zbog svih svojih odlika, verovatno i najznačajnija premijera manifestacije „BG kar šou” koja je održan krajem marta, kada je, ujedno, prodat i prvi primerak kod nas, po ceni od 73.543 evra. Zvanično predstavljanje na tržištu Srbije održano je, međutim, početkom ove nedelje, kada su izabrane zvanice na svečanosti u hotelu „Hajat” mogle da se upoznaju sa inovacijama koje je donela „mala S-klasa”, ali da saznaju više o ponudi na našem tržištu. Od palete motora, kod nas su u ponudi verzije sa najmodernijim 4-cilindričnim dizelom u verziji „220 d” (početna cena 45.000 evra), kao i sa moćnim V6 dizelom („350 d”), koji u paketu „ekselent” staje 52.848 evra. Benzince predstavlja „e 200”, sa početnom cenom od oko 44.000 evra.