KAKO SMANJITI RAČUN ZA GREJANJE? Telefonom možete sve da naštelujete
Pitanje „koliko to dobro greje“ pri kupovini nekog uređaja za hladne zimske dane, u poslednjih godinu, dve sa ozbiljnim porastom cena struje preraslo je u pitanje „koliko će da bude manji račun EPS-a“. Da greje dobro, to smo znali i ranije ali koliko može savremenim klima uređajima da se štedi za 24sedam su objasnili u uvozniku i serviseru klimatizacionih uređaja „Klima Pingvin“ iz Beograda.
- Sa pojavom inverter kima uređaja uštede su velike jer može da se uštedi između 20 i 50 odsto, zavisno od toga da li u režimu grejana i hlađenja a i od kvaliteta uređaja. Ovakvi uređaji bitno kvalitetnije se i u grejanju i u hlađenju, a kada se nabavi ovakav energetski visokoefikasan uređaj, uštede na računima za struju su velike – izjavio je Ivan Antić, osnivač i direktor „Klima Pingvin“.
U velike uštede su se uverili kako vlasnici TA peći, koji su i pored toga što se one mahom pune preko noći, smanjili račune inverterima, tako i oni koji su novima zamenili „on-off“ modele starijih generacija.
Za kvalitetno grejanje prostora od 60 kvadrata potrebne su dve TA peći od 2,5 ili 3 KWh. To se može zameniti sa jednom većom i jednom manjom klimom.
- Te TA peći troše tih dva, tri kilovata svakog časa kada se pune, a ljudi ih često uključuju i preko dana. Zamena su klime koje zajedno troše dva kilovata i to samo kada se zagrevaju. Razlika je velika, jer inverterska klima ima naznačenu punu potrošnju samo kada se zagreva prostor, a to je prvih sat ili dva rada. Ima tu puno elektronike koja određuje kada i kako da radi prema unutrašnjoj i spoljnjoj temperaturi. Onda prelazi na dogrevanje, kada je potrošnja i do upola manja. Kod on-off modela uređaj prekida rada kada zagreje prostor a onda kada ponovo mora da se uključi, opet ima punu nominalnu potrošnju – naveo je Antić.
Kako odabrati pravu stvar?
Većina ljudi koji danas menjaju stare klima uređaje ili TA peći opredeliće se za inverterske klime, ako već ne investiraju u toplotne pumpe. Taj sistem se i dalje razvija i njegove mogućnosti su iz godine u godinu sve veće tako da se praktično njime ni ne bavite, osim da sa grejanje na kraju sezone prebacite na hlađenje.
Ali, to ne znači i da su „svi ti uređaji isti“. Bitnoj je šta se kupi ali i gde se kupi, ističu iz „Klima Pingvin“.
- Prvo, treba odabrati pravi uređaj za vas, za ono što vam treba. Ukoliko kupite uređaj manjeg kapaciteta nego što vam je potrebno, imaćete problema da ugrejete ili ohladite prostor a pritom ćete potrošiti više struje jer će, na primer , ići u defrost češće. Ćesto se dešava da dođemo da ugradimo klimu a ono čoveku prodata dvanaestica za prostor od 60 kvadrata, koji ona ne može ni da ohladi ni da zagreje. Može se desiti i da upite preveliki, pa možda nekome bude i prijatno da sedi blizu zimi ali svakako neće moći da bude ispod kada duva leti ‒ objasnio je on.
A, da bi dobili ono šta vam je zaista potrebno a ne šta mislite da je potrebno ili vas neko pogrešno savetuje, klima uređaje (kao i svu tehniku uostalom) potrebno je kupovati kod stručnjaka.
- Možete klimu kupiti i u nekom marketu, ali pitanje je da li će tamo prodavac biti dovoljno obučen da zna šta vam treba i da pretpostavi koje bi probleme mogli da imate. A onda, tu je i pitanje ugradnje, koja mora biti stručna i od ovlašćenog servisa, garancije i na uređaj i na radove… ‒ nabraja Antić.
Garancija je tu veoma važna institucija, jer ako nešto platite 50.000 ili 100.000 dinara trebalo bi budete mirni da i ukoliko bude nekih problema u radu , oni brzo budu rešeni.
Pomozite sebi da trošite manje
- Naravno, ma koliko energetski efikasne bile, ni one klime sa A+++ neće moći da drastični smanje račune ukoliko im se ne pomogne. Da bi bilo koji grejni uređaj dobro obavljao svoj posao, a pritom ne koštao mnogo u eksploataciji, potrebno je i da kuća odnosno stan bude dobro izolovan. Kada kupite kvalitetan uređaj, on će vam svakako grejati dom ali nije potrebno i da njime grejete dvorište – dodao je Antić.
- Garancije sada idu od dve do čak pet godina. Zbog toga mi sarađujemo i uvozimo opremu od proverenih firmi, poput Boša ili Daikina, za koje znamo da će uvek pružiti tehničku podršku, imati rezervne delova na stanju ili sa brzom isporukom. Treba obratiti pažnju i na to ko ugrađuje jer ako angažujete firmu od koje imate samo broj mobilnog telefona i majstori vam ostave neki potpis na obično blok-računu, pitanje je kako će te se i kome žaliti ako bude bilo potrebno – upozorio je on.
Zbog toga Antić, koji je i jedan od osnivača Uniji servisera klimatizacije, kaže da je dobro da se potrošači za ugradnju i servis obrate nekoj od firmi iz asocijacije.
Ne treba vam čak ni "daljinski"
Kvalitetne inverterske klime nove generacije ne samo da dobro greju i hlade, filtriraju vazduh a pritom štede struju, već pružaju i mnogo veći komfor korišćenja. Više se čak ne koriste ni klasični „daljinci“ za upravljanje.
‒ Gotovo svi proizvođači, odnosno modeli, imaju svoju aplikaciju za mobilni telefon. Tamo ne samo da možete da upravljate time kako želite da klima radi, već i da vidite kolika vam je potrošnja ali i da dijagnostikujete mogući kvar. Mnoge imaju i modula preko kojeg možete da upravljate iz Beograda klima uređajem koji je na Zlatiboru ili Kopaoniku, samo ako tamo imate internet. Mogućnosti su brojne – poručio je on.
- Na spisku ima više od 140 firmi, pa ćete lako naći i neku koja vam je blizu. Naši članovi rade po propisima i standardima, izdaju račune kako treba a ako ima problema uvek se možete obratiti Uniji pa će, ako već neće taj servis, problem rešiti neko od kolega a mi ćemo se u udruženju već pozabaviti tom firmom – zaključio je Antić, preneo je 24sedam.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)