DMC
RAS
DMC

RAS

DMC, Foto: RAS

- Pažljivom selekcijom odabrali smo desetoro kolega iz redakcije i pet studentkinja novinarstva, koji imaju priliku da uče od najiskusnijih urednika kroz predavanja, vežbe i praktični rad. Teme kojima se bavimo kreću se od metoda istraživanja i pisanja, produkcije sadržaja, do njihovog plasiranja na društvene mreže – objašnjava Nenad Jaćimović, izvršni urednik Blic.rs i direktor Campusa u Srbiji.

Pored višemesečnog predavanja u Beogradu, polaznici kampusa su imali priliku i da prisustvuju dvodnevnom seminaru u okviru Axel Springer Akademie u Berlinu.

Tamo su od Florijana Šola (Head of social Media Blick Group), šefa za društvene mreže u švajcarskom Blick-u saznali kako funkcioniše uživo izveštavanje putem Fejsbuka i kakve prednosti ono nudi.

- Zaista je fascinantno upoznati lica koja među prvima menjaju postojeće onlajn forme. Dok novinar intervjuiše sagovornika, jednostavnim komentarisanjem posta, pratioci imaju priliku da pitaju ono što ih zanima u realnom vremenu. Pomoću DMC-a saznala sam kojom vrstom novinarstva želim da se bavim - kaže Maja Dimitrijević, apsolventkinja Fakulteta političkih nauka i jedna od polaznica kampusa.

Instagram, Snepčet, kao i nove tendencije na Fejsbuku bile su u fokusu predavanja u centru Axel Springera u prestonici Nemačke, koja su držali predavači Axel Springer Akademie, kao i urednici ove medijske kuće. Poseta redakcijama listova "Bild" i "Welt", razgovor s njihovim urednicima, ali i pogled sa 19. sprata, na kome se nalazi soba za odmor novinara, ostavile su najveći utisak na Milana Zarića (26), novinara sportske redakcije "Blica".

- Zahvaljujući DMC-u sam dobio priliku da proširim vidike o samom pojmu novinarstva i stekao neverovatna iskustva koja će mi i te kako pomoći u daljoj karijeri. Sva predavanja, kako u Beogradu, tako i u Berlinu, su mi bila od velike pomoći, a najzanimljivije mi je bilo upoznavanje sistema rada najčitanijih nemačkih medija – priča Zarić.

Pored predavanja, polaznici su imali priliku da se druže s kolegama iz Poljske, Švajcarske, Mađarske i Slovačke, zemalja u kojima je takođe pokrenut sličan vid edukacije i na taj način razmene iskustva o načinu funkcionisanja savremenih medija. To je bio još jedan od ciljeva Ringier Axel Springera, koji u svom poslovanju ide u korak sa svetom i postavlja visoke standare. Da u tome uspeva pokazuje i utisak polaznika, da se, osim jezika, malo toga razlikuje u funkcionisanju medija u ovim zemljama. Organizacija rada, odnos prema zaposlenima, način obrade tema i plasiranja informacija je gotovo identičan i razlikuje se u onoj meri u kojoj se razlikuju navike i potrebe stanovništa koje u tim zemljama živi.