Dušan Borković za "Alo! Sprint!": Lomim se oko politike i sporta!
Gaziti „aždaju“ sam (preko) 250 na sat na užarenoj stazi, a potom biti jedan od 250 u skupštinskoj klupi... Scenario za blokbaster? Ne, nije, mada nije ni uobičajeno da se praktično iz trkačkog automobila ulazi u poslanički dom. Da se lična borba s brzinom meša s bitkom za opšte bolje sutra. To je realan život. Daleko od Holivuda. Život Dušana Borkovića.
Najmlađi vlasnik „Dijamantske kacige“ u istoriji automobilskog sporta kod nas, šampion Evrope na brdskim (2012) i kružnim stazama (2015), osvajač 12 nacionalnih titula i još više od 250 trofeja, pre skoro dve godine je ušao u političku trku.
Kakav je osećaj kad drži predloge zakona umesto volan, kad misli o pravom putu države umesto krivinama u vožnji, kako se snalazi u klupi Narodne skupštine umesto na sedištu trkačke „zveri“, šta ga je uopšte navelo da ljubav prema automobilima deli sa obavezama poslanika, Borković o tome priča za „Alo! Sprint“.
- Sve obaveze shvatam ozbiljno i uvek im odgovorno pristupam, tako sam u Skupštini kada god nisam na putu zbog trka. Dnevno imam mnogo posla oko priprema i treninga za sezonu, što mi dodatno oduzima vreme - kaže 33-godišnji Pančevac.
O kojoj temi bi najviše raspravljao, za šta bi se borio da bude bolje u zemlji?
- Bezbednost u saobraćaju. Kroz rad Agencije za bezbednost u saobraćaju uključen sam u taj važan društveni segment. Prošle godine sam potpisao protokol o saradnji i zajedničkom radu na podizanju svesti građana o važnosti bezbednog ponašanja u saobraćaju. To je ono čemu želim da dam doprinos i u Skupštini. Takođe i svim temama koje su povezane sa mladima.
Šta te je navelo da uđeš u politiku? Možda neki primer - Kličko, Vea, Pakjao, Udovičić...
- Dugo pratim rad predsednika Aleksandra Vučića i oduševljava me njegova energija. Upoznao sam ga 2012. i odmah sam video o kakvoj se veličini radi i koliko je posvećen napretku Srbije. Počastvovan sam što kao javna ličnost mogu da doprinesem tom cilju i pomognem njegovom timu. Ovi primeri su najbolji pokazatelj da vrhunski sportisti kroz društveno-politički rad vraćaju državi za podršku.
Planiraš li da se ostaneš u politici po završetku karijere?
- Ne planiram još da završavam sportsku karijeru. Sada živim automobilizam. Kada dođe trenutak da se to promeni, razmišljaću o tome čemu ću se u potpunosti posvetiti profesionalno. Pa i o mogućnosti političke karijere - ističe Borković.
Ako bi bio na čelu svog Pančeva, po čemu bi voleo da te sugrađani pamte?
- Ne vidim sebe na toj poziciji, ima mnogo kvalifikovanijih ljudi za taj posao. Meni je drago što svetskim angažmanom doprinosim promociji svog rodnog grada i razbijam predrasude da su Pančevci loši vozači. (smeh)
Da li si sa 207 centimetara najviši poslanik u istoriji parlamentarizma Srbije?
- Ne znam da li postoji evidencija o tome. Trenutno sam najviši u Skupštini, ali ne znam da li je ranije postojao neko viši od 207 centimetara. U automobilizmu jesam zvanično najviši vozač.
Kako poslanici gledaju na tvoju visinu?
- Ja sam atrakcija u zemljama u kojima ljudi nisu preterano visoki. Tako me svaki put kada sam u Kini ili Singapuru zaustavljaju na ulici da se fotografišemo. Tamo uvek imam smešne situacije zbog visine koje ostaju kao anegdote. U Srbiji ne, ovde kod nas to nije neobično.
Kakva je reakcija kolega i rivali kad im kažeš da posle trka moraš u Skupštinu?
- Nije to ništa neobično. Svuda u svetu se poznate ličnosti uključuju u politički život svojih zemalja. Često pričamo o mom političkom angažmanu i o tome koliko je Srbija napredovala otkad je SNS sa Aleksandrom Vučićem na čelu na vlasti.
Da li je teže pobediti u trci ili ostvariti cilj u politici?
- U automobilu sam kao riba u vodi i samim tim mi je lakše da ostvarujem ciljeve, ali dajem sve od sebe da maksimalno doprinesem i u Skupštini. Kao što sam rekao, svim obavezama pristupam odgovorno - zaključuje Dušan Borković, automobilski as i narodni poslanik.
Retke su situacije kad se Dušan Borković čeka. Dogodi se da zakasni, kao na susret sa ekipom „Alo! Sprinta“, ali ne svojom voljom.
- Gužva u saobraćaju - obrazložio je kratko i potom otkrio zašto nije želeo da pobedi višu silu:
- Mogao sam da dam po gasu, ali na šta bi to ličilo, da ja, koji se zalažem za bezbednost u saobraćaju, kršim propise. Ne, nema šanse. To preporučujem svim vozačima.
Borković će ove godine voziti u TCR Evropa šampionatu.
- Konkurencija je veoma jaka. Na stazi će svakog vikenda biti veliki broj vrhunskih vozača, ali, kao i dosad, daću sve od sebe. Neke staze poznajem, na nekima ću voziti prvi put, a uvek rado prihvatam izazove. Imaću mogućnost da se dobro pripremam na testovima, i to ne samo za ovu sezonu, već i za narednu, koji god šampionat budem vozio - poručuje Borković, koji je sa deset godina započeo karijeru u kartingu.