Automehaničar popravka automobila servis
Profimedia
Automehaničar popravka automobila servis

Profimedia

Novine prilikom tehničkog pregleda, Foto: Profimedia

Jedna od novina biće i fotografisanje automobila na tehničkim pregledima, čime bi se izbegli fiktivni tehnički pregledi.

Tehnički pregledi u našem okruženju postaju sve stroži prilikom pregleda ispravnosti vozila, ali i izduvnih gasova. U Bosni i Hercegovini vlasnici kultnih vozila poput "golfa dvojke" biće prinuđeni da ga se odreknu ili da plate visoke ekološke takse za zagađenje i voze ga kao oldtajmere.

U Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. Ubuduće, ako ne budu imali katalizator, neće moći da registruju vozilo.

"Svaki put kada ispred vas vidite automobil koji ispušta veliku količnu dima imajte u vidu da sigurno kroz ventilaciju dobijate malu količinu otrova naročito ako imate uključenu klimu ili otvoren prozor", navodi Boris Borović iz Tehničkog pregleda "Deset plus".

Od nove godine, nećete moći da registrujete vozilo koje ima plin, a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.

Neće više biti mogućnosti da neko drugo vozilo koje ima dobre kočnice koči za vas i pravi lažni dijagram. Sve ovo može da poskupi održavanje vozila, tako da se mnogima koji sada zaobilaze zakon više neće isplatiti da registruju vozilo.

"Uvođenje video-nadzora na tehničke preglede za mene je vrlo bitno jer će se već jednom rešiti misterija da li je vozilo bilo na tehničkom pregledu i da li je na tom vozilu uopšte urađen tehnički pregled kakav bi trebalo da bude urađen po propisu, tačnije videće se ko savesno obavlja ovu bitnu funkciju", objašnjava Borović.

Godišnje u Srbiji zbog tehničke neispravnosti u 1.000 nezgoda čak 70 lica izgubi život.

"Sigurno će taj sistem bezbednosti saobraćaja koji čine vozilo, put i vozač samim tim biti bolji i uspešniji u pogledu smanjivanja broja saobraćajnih nezgoda i stradalih na putevima", navodi Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto-prikaz.

Komentari (13)

Dobro je to

21.09.2017 19:47

ali što god više kontrole ono više saobracajki!

Niko

21.09.2017 20:01

Kakva laž za sudare i izgubljene živote

Dejan

21.09.2017 20:25

Da li može slika da pokaže da je vozilo tehnički ispravno?????????????????? Prekinite sa glupostima i poboljšajte stadard gradjana pa će narod da vozi bolja i tehnički ispravnija vozila. Zašto se sve radi odpozadi. Ajde da krenemo normalno da razmišljamo.

LJUBA SRETENOVIĆ ŠAMPION

22.09.2017 15:12

@Dejan - TAKO JE . SVAKI IOLE SAVESTAN VOZAČ NEĆE VOZITI AKO SU MU NEISPRAVNE KOČNICE ILI NE RADE SVETLA ,MIGAVCI.JA SAM VOZAČ 37 GODINA MISLIM NE PROFESIONALNI ,NEGO IMAM AUTO , UVEK SAM BIO NA TEHNIČKOM I PROLAZIO JER SAM U STARTU POPRAVLJAO ONO ŠTO NE VALJA.VOZIM NA GAS KOJI JE UPISAN U SAOBRAĆAJNU,ALI AKO NEKO PIJAN SEDNE ZA VOLAN TU NE POMAŽE NI KATALIZATOR NI TEHNIČKI PREGLED.

saw

21.09.2017 20:59

bitange samo smisljaju kako da nam zagorcaju zivot

Iživljavanje

21.09.2017 21:12

Putevi ko u Mongoliji i Tunguziji, a bahaćenje,iživljavanje i bezobrazluk ko u S.Koreji.Sve u cilju uvlačenja onima kojim ne trebamo.

Milo Goodstein

21.09.2017 23:53

@Iživljavanje - Rekao bi da pricas o EU, ali stvar je u punjenju budzeta koji je namenjen za MMF. Treba svakako izbegavati i jedne i druge...

Violeta

21.09.2017 22:00

Samo neka svi oni sto treba da plate registraciju koliko neko zaradi za nekoliko meseci i dalje placaju sicu,jer im je dozvoljeno da registruju kola na invalide.Pa onda obicne smrtnike po dzepu,oni su i onako nebitni.Strasno.

Penzioner

21.09.2017 22:26

Morate da isključite iz saobraćaja bar polovinu vozila za javni prevoz gradjana ukoliko ovo uradite dosledno!

AkiLaki

21.09.2017 23:03

Ja nesto nisam primjetio da u saobracajkama ucestvuju stara vozila i sve se uvijek svodi na vozilo, a u sustuni su vozaci ti koji prouzrokuju nesrece svojim ponasanjem na putu bilo da je staro ili novo vozilo. Uzgred, nebi palo na pamet gospodi da oni koji voze na tng imaju neke povlastice nego udri po dzepu. Sve sami pametnjakovici koji vjerovatno imaju pune dzepove i ne mare za vecinu sa tanjim dzepom. Gade mi se svi.

lidbo

22.09.2017 05:20

@AkiLaki - Slobo vrati se, sve ti je oprosteno

Curcic Srdjan

22.09.2017 09:53

A ko kintrolise kamiine koji se voze kojinsu takodje poskidali katalizatore radi prodaje platine koja se nalazi u njima i dime kao lokomotiva iz 19 veka..i kad voze sljunak ne stavljaju ciradu preko pa sve ispada po putu, i skoro vidim kamion koji sluzi za prevoz stabala tkz sicer, nosi armaturu nit je vezana nit je zasticeno pun gas na ibarskoj ono se sve ljulja da posipada e zamisli samo dramu da se izruci 20 tona armature, vage za pretovar kamiona samo vaze za odredjene a za bg na vodi nis

Neko

23.09.2017 19:50

Sta su bre ovi umislili pa nismo mi svajcarci.Drugo toliko smo jadni i opeljeseni da vise ne mozemo da vam punimo dzepove ionako je i sama registracija preskupa.Kad omogucite da od plate kupujemo nova vozila onda fantazirajte sa ovakvim tehnickim.Bolje se fokusirajte na detaljnu kontrolu psihickog zdravlja vozaca.