Grdosijom kroz grad!


Promo
Pored odavno zastupljenih japanskih i nemačkih vozila (i ponekog američkog u Evropi), pojavljuju se i neki novi modeli, sa teškim zadatkom da zadovolje brojne potrebe korisnika - da budu „multipraktik“ u vremenu kad slično mogu da pruže i neki manji modeli. Jedan od njih, koji ipak nije toliko mlad, stigao je u osveženom izdanju. Zove se „ford rendžer“ i upoznali smo se sa njim na međunarodnoj prezentaciji u Sloveniji...
Tehnički podaci: „Ford rendžer“ 3.2 TDCi
Motor 5-cilindrični, turbo-dizel * Zapremina 3.198 kubika * Snaga 200 KS pri 3.000 o/min. * Maksimalni obrtni moment 470 Nm pri 1.500-2.750 o/min. * Menjač 6-stepeni, automatski* Pogon na svim točkovima * Dimenzije (double cab) 5362/1860/1815mm * Međuosovinsko rastojanje 3.220 mm * Dimenzije tovarnog prostora (double cab) 1560x1549x511mm * Maksimalna brzina 175 km/h * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 8,9 litara * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,6 sek. * Cena testiranog primerka 32.930 (bez PDV-a).
Dobio je novo lice, unutrašnjost i osvežene motore.
„Rendžer“ ima novu trapezoidnu masku hladnjaka i farove koji dosta podsećaju na ostale nove modele iz porodice „Ford“, naravno prilagođeni robusnom pik-apu. Šaka nam je dopao primerak u „vajldtrek“ verziji sa ogromnim 3,2-litarskim motorom i najvišim paketom opreme.
Nove generacije pik-apova, spakovane su kao moderni putnički automobili, a ne kao radna vozila koja vam neće dati ništa osim snage, prostora, volana, menjača i nožnih komandi (koliko god to nekome bilo sve što mu treba). Sad je tu i kožom presvučen enterijer, sve komande su nadohvat ruke i, za razliku od ranijih „fordova“, vrlo logično raspoređene sa malo dugmića, pa nema gubljenja vremena na privikavanje. Dosta toga je na sebe preuzela multimedija sa 8-inčnim ekranom koja nudi i SYNC2 sistem. Instrument-tabla je obnovljena i vozaču prikazuje brojne informacije o vozilu, navigaciji i slično.

Promo
Prva vožnja podrazumevala je autoput i lokalne puteve, što je bilo odlično da proverimo potrošnju. Utisak iz vožnje je vrlo dobar, sedi se visoko, sve je pregledno, upravljač je malo sporiji od onoga što smo očekivali, ali to ne može biti prevelika zamerka za vozilo ovog tipa. Potrošnja po autoputu je bila oko devet litara, što je, priznaćete, uspeh za vozilo ovih gabarita i mase veće od dve tone. Na lokalnim putevima uspeli smo da je spustimo na samo sedam! I tu nije kraj na „of-roud“ poligonu, sa klirenosom od 232 mm, napadnim i silaznim uglom od 28 stepeni i mogućnošću da prođe kroz vodu dubine 800 mm, sve je funkcionisalo bez greške. Putem tastera birate da li želite zadnji ili 4x4 pogon, a tu je i zaključavanje zadnjeg diferencijala kada su zahtevniji prolazi u pitanju. Prosečna potrošnja tokom vožnje po blatu, šljunku i pesku, kao i po uzbrdicama i nizbrdicama bila je 11 litara/100 km.
Verzije
Novi „rendžer“ dolazi u verzijama sa 4x2 i 4x4 pogonom, tri karoserijske varijante, kao double cab, super cab i single cab od čega zavisi i veličina tovarnog prostora.
Karakteristike
1 Snažni petocilindrični 3,2-litarski dizel sa 200 KS i 470 Nm proizvodi pravu muziku za uši - glasnu i grubu! Ali čim se zatvore prozori, ništa od toga se ne čuje jer je zvučna izolacija odlična!
2 „Rendžer“ je na testu bio sa novim 6-stepenim automatskim menjačem.
3 Putem tastera bira se zadnji ili 4x4 pogon, a tu je i zaključavanje diferencijala.
4 U „rendžeru“ se sedi visoko, sve je pregledno, a enterijer je luksuzno opremljen.
5 Na prvom testu pređeno je oko 500 kilometra, a sedišta su pokazala da su jako udobna.