Audi A4 S-line
Promo
Audi A4 S-line

Promo

Audi A4 S-line, Foto: Promo

U slučaju novog „audija A4“ govorimo o tradiciji dugoj više od četiri decenije, tradiciji koja je počela da se piše 1973. godine predstavljanjem modela „audi 80“. Pred nama je deveta generacija „A4“, koja ima i pune LED-ove i SF kokpit, ali i generacija koja nije okrenula leđa tradiciji.

Prodaja u Srbiji

„Audi A4“ u Srbiji startuje od 29.467 evra za verziju sa 1,4-litarskim TFSI motorom (150 KS). Bazni „audi A4 2.0 TDI“ košta 35.232 evra dok je model sa „S-tronik“ menjačem 37.923 evra. Naravno, dostupna je i verzija sa „kvatro“ pogonom (u kombinaciji sa „S-tronik“ menjačem) i cenom 40.023 evra.

Spoljne dimenzije su ostale gotovo nepromenjene (duži za 3 centimetara od modela osme generacije), dok je međuоsovinsko rastojanje minimalno povećano na 2,82 metra (plus 1 centimetar). Međutim, razmeštaj „pokućstva“ u kabini obezbedio je dodatnih 2,3 centimetra za kolena putnika na zadnjim sedištima, tako da je „audi A4“ jedan od prostranijih automobila u klasi.

Testirali smo snažnije izdanje motora 2,0 TDI motora, koji zadovoljava Euro 6 norme sa niskom emisijom štetnih gasova od samo 107 grama po kilometru.

Audi A4 S-line

Promo

Audi A4 S-line, Foto: Promo

Maksimalnih 190 KS isporučuje u rasponu od 3.800 do 4.200 obrtaja u minutu, a performansama i prosečnom potrošnjom za klasu „šije“ stariji, teži i „prljaviji“ 3.0 TDI sa 204 KS. Više od čiste snage puls vozača ubrzava obrtni moment od 400 Nm, koji „ja sam gazda“ karakter otkriva pri 1.750 obrtaja i nastavlja da vuče sve do 3.000 obrtaja i brzine krstarenja. Prijatno smo iznenađeni i činjenicom da četovrocilindrični motor znake života pokazuje i na niskim obrtajima (između 1.200 i 1.500 obrtaja) karakterističnim za gradsku vožnju. Motor je povezan sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok se kao 2.000 evra skuplja opcija može izabrati i automatski menjač „S-tronik“ sa sedam brzina i dvostrukim kvačilom, kojim je bio opremljen testirani automobil.

Verzije sa snažnijim motorima (190 KS i više) serijski su opremljene „audi drajv selekt“ sistemom, koji osim oslanjanja utiče i na odziv upravljača i pedale gasa.

Proizvođač za motor koji se ne nalazi na „crnoj VW listi“ kaže da prosečno troši 4,0 litra, što je, naravno, nemoguće postići u realnim uslovima i gorivom koje se prodaje u Srbiji. Zato smo morali da se zadovoljimo duplim vrednostima (7,5 u gradu, oko 6 litara na otvorenom putu) koje su odličan rezultat za tonu i po tešku limuzinu sa motorom na granici od 200 konja.

„Audi A4“

Alo!

„Audi A4“, Foto: Alo!

 

Tehnički podaci

AUDI A4 2.0 TDI

Motor 4-cilindrični, turbo dizel l Zapremina 1.968 kubika l Snaga 190 KS pri 3.800 o/min. l Maksimalni obrtni moment 400 Nm pri 1.750 o/min. l Maksimalna brzina 210 km/h l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,7 sekundi l Pogon na prednjim točkovima l Menjač 7-stepeni, automatski l Rezervoar 40 litara (opciono 54 litra) l Dimenzije 4.726/1.842/1.404 mm l Prtljažnik 480 litara l Masa praznog vozila 1.545 kg l Prosečna potrošnja 4,0 litara l Emisija CO2 - 103 g/km