Koliko gajbica staje u prtljažnik?


Promo
Nemci su namerno izabrali krivudave planinske puteve da bi nam „astru ST“ predstavili kao automobil zabavan za vožnju, a ne kao klasičan karavan kroz igru „koliko gajbica može da stane u prtljažnik“.
Izabrali smo „astru ST“ sa novim 1,6-litarskim bi-turbo dizel agregatom sa 160 KS i ozbiljnih 350 Nm maksimalnog obrtnog momenta dostupnog u intervalu između 1.500 i 2.250 o/min. Inače, „sports turer“ je dostupan sa devet motora, pet benzinskih (od 100 KS do 200 KS) i četiri dizel (od 95 KS do 160 KS).
Reč je o savremenim i dobro poznatim „Opelovim“ motorima kod kojih je akcenat na ekonomičnosti i elastičnosti. Recimo, testirani biturbo CDTI u proseku troši 4,1 litara (fabrički podaci), dok od 80 do 120 km/h u petom stepenu prenosa ubrzava za 8,1 sekundi. Da se radi o ozbiljnom međuubrzanju potvrđuje i rezultat koji je postigao tek za nijansu slabiji 1,4-litarski turbo benzinac sa 150 KS - 11,8 sekundi. Manji turbo-punjač sa promenjivom geometrijom turbine odgovoran je za niže obrtaje, kako bi se izbegla takozvana turbo-rupa, dok veći na sebe preuzima odgovornost pri višim obrtajima, odnosno većim brzinama. Rezultat je linearno ubrzanje, bez potrebe za čestim promenama stepena prenosa.

Alo!
„Opel“ je zadržao prednje, nezavisno „Mekferson“ ogibljenje (smanjena je težina upotrebom aluminijuma) kao i zadnje ogibljenje sa Vatovom vezom koje je lakše i kompaktnije od „multilinka“ koji koriste glavni rivali u segmentu. Sistem zadnjeg oslanjaja je takođe blago unapređen.
Zapremina prtljažnika je 540 litara sa podignutim naslonima, odnosno 1.630 litara (+ 80 litara u odnosu na prethodnika) kada se obore nasloni i dobije ravan pod. „Golf varijant“ prima 1.620 litara, dok se karavanski „fokus“ zaustavio na 1.516 litara. Nasloni zadnjih sedišta (deljivi u odnosu 40/20/40) se obaraju jednostavno, a „Opel“ je „astru ST“ opremio i dvostrukim podom prtljažnika. Takođe, kao dodatak može da se poruči sistem beskontaktnog otvaranja vrata prtljažnika. Potrebno je samo da priđete zadnjem delu automobila i da nogom prođete ispod branika, gde će vaš pokret registrovati senzori. Naravno, ovo je moguće samo pod uslovom da su vam ključevi u džepu, odnosno u blizini automobila.
Vozači u Srbiji se najčešće odlučuju za karavane sa baznim agregatima, u slučaju „astre sports turer“ sa 1,4-litarskim atmosferskim benzincem (100 KS), čija je cena 15.916 evra.
Tehnički podaci
„Opel astra ST“ 1.6 bi-turbo CDTI
- Motor 4-cilindrični, bi-turbo dizel
- Zapremina 1.598 kubika
- Snaga 160 KS pri 4.000 obrtaja u minutu
- Maks. obrtni moment 350 Nm pri 1.500 o/min
- Pogon na prednjim točkovima
- Menjač 6-stepeni, manuelni
- Ubrzanje 0-100 km/h 8,9 sekundi
- Maksimalna brzina 220 km/h
- Dimenzije 4.702/1.809/1.510 mm
- Međuosovinsko rastojanje 2.662 mm
- Zapremina prtljažnika 504/1.630 litara
- Rezervoar 48 litara
- Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 4,7 l/100 km
Komentari (1)
zika
07.05.2016 13:31
Da pitamo Marka. On je jedini merodavan, jer ima iskustva sa gajbicama.