Kopije auto-delova preplavile Srbiju!


Uprava carina
Naime, u komšiluku, tačnije u Hrvatskoj, pronađeni su lažni delovi, uglavnom za "reno" i "dačiju". Oni su dopremljeni sa carine u pogon jedne tamošnje fabrike gde su i uništeni.
Među uništenim delovima najviše je bilo krivotvorenih maski i blatobrana, a trgovcima koji su hteli da trguju sa ovom robom, koja je kako pišu mediji, proizvedena u Kini i Tajvanu preti kazna od 3.000 do 15.000 evra.
Prema još nepotvrđenim informacijama, krivotvoreni delovi se mogu pronaći i na tržištu Srbije. Naime, mnogi naši građani koji imaju probleme sa automobilom odlučuju se za kineske replike originala, jer nisu u mogućnosti da plate original u trenutku kada i problem iznenadi.
Džabe do novih felni
Primer: Četiri kineske felne kod nas koštaju 500-650 evra, plus diler 250-350 evra, plus ugradnja, i to sve izađe manje od 3.000 evra koliko treba da izdvojite za originale (oko 750 evra je jedna felna 4x750 evra=3.000 evra). Ovo je primer za Audijev model 20", o modelu koji se kao replika pronalazi od neverovatnih 35 do 100 dolara po komadu, piše jedan poznati portal za internet prodaju.
Kako prepoznati original?
U većini slučajeva felna sa unutrašnje strane ima utisnut logo brenda za koji je namenjena, tj. u slučaju kod replike Audijeve felne od 20 inča nećete naći Audi znak sa unutrašnje strane felne. Priča sa gumama je takođe može se reći ludačka, jer cena istih zna da bude i do 4 puta niža u poređenju na brendiranu gumu, pišu "automobili.rs".
Osobe koje razmišljaju o posledicama uglavnom kažu: "Kupi bilo šta ali delove iz Kine zaobiđite u širokom luku."
Međutim, problem nastaje kada želite da kupite originalan deo, a po ceni originalnog vam prodaju deo koji je krivotvoren.
Da ironija bude veća, kinesko tržište rezervnih delova se pokazalo kao "prava stvar" npr. za nemačke luksuzne automobile. Međutim, način na koji kompanije navodno kontrolišu nabavku rezervnih delova počelo je da skreće pažnju na kinesku vladu. Prema nekim nezvaničnim informacijama, zvaničnici iz ministarstva ekonomije ove zemlje otvorili su istragu proziv Audi-a, BMW-a, Mercedes-Benz-a i nekih japanskih proizvođača automobila jer su podigli cene delova u ovlašćenim prodajnim centrima i ograničili dostupnost istih.
Priča ne bi bila toliko interesantna da se isti delovi nisu pojavili u neovlašćenim dilerskim lancima. Postavlja se pitanje da li su kopije ili originali, no bilo kako bilo cena im je znatno niža, što je ujedno i privuklo pažnju kineskih zvaničnika koji su pokrenuli istragu kako bi sve to stopirali.
Uz problem ko kome "prodaje ispod tezge", kineska vlada neće dozvoliti "toliko dranje" krajnjih korisnika. Dok sa druge strane ista ta kineska vlada, dozvoljava da se delovi neproverenog kvaliteta seju po svetu, a jedna od tih zemalja je i Srbija.
Veliki broj motornih delova dolazi iz Kine, tipa vodene pumpe, benzinske pumpe, raznorazni filteri, gumeni delovi i ostali karoserijski delovi. Da li su ti delovi kvalitetni? Naravno da nisu i da ih treba zaobići.
Komentari (5)
Vuki
15.08.2017 16:14
Dajn šta daš, samo da može da vozi..
nnn
15.08.2017 16:55
kad imamo onolike diplome ,cemu cudjenje za auto delove!!!!
zika
15.08.2017 18:40
kakva dacija i reno kad najvise fals delova ima za vw i audia,posto se to najvise vozi pa je samim tim odrzavanje jeftino
Nesa
15.08.2017 19:25
Kupujte delove od uvoznika i necete imati problem. Gates, Skf, Delphi, Monroe imaju uvoznika za Srbiju a cene nisu mnogo vece nego kineskih delova.
Amater
15.08.2017 23:05
@Nesa - TI SE RAZUMES U DELOVE DO MOJEGA ,UVOZNICI KOJE HVALIS KUPUJU VECINOM DELOVE KINESKIH PROIZVODJACA A ZA TO TI JE POTVRDA CENA DELOVA.DELOVI ZA BALKAN SU LOSIJEG KVALITETE NA ODNOSU EU.U NEMACKOJ TAKAV DEO NEMA SANSE DA PRODJE CARINU KAO KOD NAS GDE CARINA ZMURI.