Krovni kofer kao dodatni prtljažnik
Promo
Krovni kofer kao dodatni prtljažnik

Promo

Krovni kofer kao dodatni prtljažnik, Foto: Promo

Danas, međutim, zapremine prtljažnika modernih automobila kao da nisu dovoljno velike za enormnu količinu stvari koje se nose na put, pa dodatni prtljažnik uvek dobro dođe. Ponekad ni oni nisu jeftino rešenje, ali vozači ga prihvataju kao jedini izbor koji bi mogao da reši problem za sledećih nekoliko godina.

Krovni koferi postoje već nekoliko decenija, ali kod nas je tek odnedavno počelo o njima da se razmišlja kao o neophodnom delu opreme za automobile. Zamena su za staromodne paktregere, zato što višak prtljaga može da se upakuje na elegantan, a ujedno i bezbedniji način. Tu je, naravno i element uštede, pošto svojom aerodinamikom doprinose manjoj potrošnji goriva. Jedino ako se iznos njihove nabavke poklopi sa velikom kilometražom prilikom odlaska na odmor...

Montaža krovnog kofera

Promo

Montaža krovnog kofera, Foto: Promo

Generalno, krovni koferi su slične konstrukcije, a razlikuju se po zapremini, materijalu i načinu otvaranja (sa leve ili desne strane ili sa obe strane).

Izbor krovnog kofera zavisi isključivo od toga koliko dodatnog mesta je potrebno za prtljag. Svaki kofer ima zapreminu i nosivost, pa to treba proveriti pre kupovine.

Svi koferi imaju bravu koja se zaključava, pa pre puta proverite, prvo, da li ste dobro montirali kofer na krov automobila, i drugo, da li ste ga zaključali!

Prilikom pakovanja, obratite pažnju na raspored prtljaga u koferu, pošto nepravilan raspored utiče na to da se prtljag kreće ili poskakuje u koferu tokom vožnje...

Montaža krovnog kofera

Krovni koferi se, u principu, jednostavno montiraju. Za početak, treba proveriti da li na automobilu na koji treba da se montira krovni kofer već postoje bočni nosači, takozvane skije, na koje se najlakše montiraju nosači kofera. Moguće je, zatim, da na savremenom vozilu koje nema skije već postoje fiksna mesta za učvršćivanje nosača kofera. Na starijim vozilima, međutim, ne postoje ovakva mesta, već je kišni kanal jedino mesto na koje bi mogao da se pričvrsti nosač kofera - kao nekad paktreger. Nosači za poslednji tip vozila su najskuplji i ponekad koštaju kao i sami koferi - oko 20.000 dinara!

 

Podela kofera

Osim po zapremini, koferi se razlikuju po načinu otvaranja, materijala od kojih su izrađeni, a nekim kupcima je i bitan što aerodinamičniji oblik. Kao i sve drugo, i krovni koferi mogu biti jeftini, kao proizvodi nekih malo poznatih marki, izrađeni od materijala sumnjivog kvaliteta, ali mogu biti i basnoslovno skupi, pošto za neke mogu predstavljati čak i statusni simbol! Osnovne zapremine kofera kreću se od 340 litara (veličina prtljažnika automobila C segmenta), pa do oko 650 litara. Cene variraju, pa je sada moguće zbog akcijskih ponuda pronaći manje kofere za oko 25.000, dok cene većih idu i preko 100.000 dinara.