Prijus valensija
Promo
Prijus valensija

Promo

Prijus valensija, Foto: Promo

Sa nešto više od 470.000 prodatih vozila ovog tipa za prva četiri meseca ove godine, japanski proizvođač je prešao brojku od devet miliona hibrida koji su izašli iz njihovih postrojenja, pa je gotovo sigurno da će za obeležavanje dve decenije od prodaje prvog „prijusa“ biti dostignuta magična brojka od 10 miliona. Cilj je da se do 2020. godine dostigne prodaja od 15 miliona primeraka hibridnih automobila.

Cene u Srbiji

Srbija je jedna od retkih zemalja u Evropi u kojoj ne postoje subvencije za kupovinu ekoloških vozila, pa u „Tojoti“ ozbiljno moraju da se potrude kako bi ovaj model i na našem tržištu dostigao globalni prodajni uspeh. Kupovina ovog modela je prilično jednostavna: u ponudi su samo jedan motor (1,8-litarski benzinac sa 122 konjske snage) i jedan automatski (CVT) menjač. Cene se razlikuju u zavisnosti od tri paketa opreme, pa se kreću od 28.800 do 32.500 evra...

Prema računici iz „Tojote“, ovih devet miliona i 14.000 hibrida do sad su emitovali u atmosferu 67 miliona tona ugljen-dioskida manje nego da su bili u pitanju obični automobili, samo sa motorima na unutrašnje sagorevanje, a kalkulacije kažu da su uštedeli 25 miliona kilolitara benzina, u poređenju sa standardnim automobilima iste klase.

Do aprila 2016. godine, rezultatu „Tojote“ doprinela su 33 modela koja su izašla iz fabrike i bila u prodaji, od prvih „kouster hibrida EV“ koncepata i „prijusa“, sve do današnjih bestselera, četvrte generacije „prijusa“ i hibridnog RAV 4... Najprodavaniji model svakako je „prijus“, koji je kroz četiri generacije prodat u više od 3,7 miliona primeraka.

Nedavno je ekipa „Auto Bilda“ imala priliku da u Španiji testira primerke četvrte generacije, a nedavno su prvi primerci stigli i u Beograd. Opširniji utisci iz vožnje po ulicama Beograda biće objavljeni u jednom od junskih brojeva magazina za teritoriju Srbije i Crne Gore...

Prijus valensija

Promo

Foto: Promo

 

Tagovi