Mali: Gradnja metroa i još po dva mosta i tunela


V. Lalić
Kuda bi trebalo da prođu prve tri linije metroa koji generacije Beograđana čekaju decenijama biće otkriveno krajem godine u saobraćajnoj studiji Grada.
Ako sve bude teklo po planu 2017. će se znati kako će se gradnja finansirati, a u narednih godinu i po bi se započeli radovi na glavnom projektu.
"Dugoročno i strateški Beograd ne može bez metroa, ali ono kako ga je zamislila prethodna vlast bilo je neodogovorno. Ne možemo da insvestiramo 1,5 milijardi evra za prvu liniju, a da ona ne priikuplja dovoljno putnika", rekao je Mali za dnevni list "Politika".
Zato će prve linije u saobraćajnoj strategiji biti osmišljene na osnovu brojanja putnika, trendova u razvoju grada i planova za ostale vidove javnog saobraćaja.
Pažljivo će morati da se utvrdi i koliki će biti troškovi održavanja, jer će od toga zavisiti cena karte.
Za budući razvoj prestonice osim metroa, navodi Mali, važna su još dva mosta i dva tunela.
"Trenutno se radi i idejno rešenje tunela koji će ići od Ekonomskog fakutleta. Dve opcije radimo, jedna je da on sa sve četiri trake izlazi na Bulevar Despota Stefana, a druga da sa dve izlazi tu, a sa ostale dve u Dunavsku ulicu. Mogli bi da krenemo da radimo 2018, u planu je i most na Adi Huji koji će biti deo Spoljne magistralne tangente", kaže Mali.
Gradonačelnik napominje da je jednako važna i gradnja topčiderskog tunela i obnova Starog savskog mosta.
"Razmatramo da li će taj tunel izlaziti direktno na Autokomandu ili će se ulivati u autoput. Važan je i za most na Adi koji će postati poptuno funkcionalan tek kada se tunel izgradi, kada se do maja naredne godine završe veze sa Tošinim bunarom i kada se postave tramvajske šine. A one bi mogle da budu postavljene pre početka obnove Starog savskog mosta", ističe Mali i naglasava da će na starom tramvajskom mostu, na kome će radovi početi za godinu dana, ostati čuveni luk.
Na sadašnjim stubovima po sredini biće urađena saobraćajnica za tramvaje, a sa njihove leve i desne strane i trake za automobile, rekao je on.
Kako kaže, postojeći most biće isečen i podignut iznad ovih saobaćajnica.
"Na tom gornjem delu do koga će se dolaziti stepenicama biće zelenila i raznovrsnih sadržaja za pešake. Sva ova četiri projekta vrede oko 450 miliona evra, što je manje nego što je koštao most na Adi", naglasio je Mali.
Plan je da se grad u narednih nekoliko godina vrati pešacima, biciklistima i turistima.
Već od ponedeljka biće predstavljeni projekti za šest podzmenih garaža za čiju gradnju bi tender trebalo da bude raspisan do kraja godine - garaže na Studenstskom trgu i Trgu Republike, Kosančićevom vencu, u Skrelićevoj i Kosovskoj ulici i na Đermu.
Na Ušću bi u toku iduće godine mogao da počne da niče park sa toboganima, trim stazama i akvarijumom i do kraja 2017. počeće i gradnja gondole koja će povezati Ušće i Kalemegdan.
Tvrđava će pešačkom pasarelom biti spojena sa Pristaništem.
Obnova tramvajskog mosta će se raditi po uzoru na Most prirode u Teheranu.
Gradonačelnik je posle nedavne posete iranskoj prestonici ocenio da bi teheranska iskustva mogla da posluže za budući centar za upravljenje saobraćajem.
"Želimo da obezbedimo veću efikasnost hitnim službama, javnom prevozu, ali i da povežemo raskrsnice optičkim kablovima kako bismo smanjili emsiju štetnih gasova i omogućili pravi zeleni talas", rekao je Mali dodajući da je završena dokumentacija za povezivanje oko 100 raskrsnica i da je vrednost tog projekta 22 miliona evra.
Takođe, u oktobru bi Grad trebalo da dobije Fond za energetsku efikasnost iz koga će se obnavljati zagrde, ali i javno osvetljenje.
Komentari (2)
bokara
17.09.2016 21:18
Iz ovog coveka progovara pokojni Milosevic. Mali ga kanalise.
Сава Прокоповић из Ритопека
17.09.2016 22:30
Ми подржавамо развој Београда у целини. Ми подржавамо рушење старих ружних непотребних објеката. Ми подржавамо изградњу Београда на води.