Mali turbo benzinac!


Profimedia.rs
Ne znači da naši vozači ne bi prihvatili takozvane male motore, ali postoji jedan problem na putu tranzicije - zove se: cena!
Primer koji smo mi imali na testu je redizajnirana „kija sid“ sa 1,0-litarskim trocilindričnim turbobenzinskim motorom i 120 KS koji „puca“ na mesto starijeg, većeg i snažnijeg 1.6 GDI sa četiri cilindra i 135 KS. U startu, „sid 1.0 T-GDI“ je 1.000 evra skuplji (oba modela sa identičnim paketima opreme), ali je godišnje 5.000 dinara jeftiniji za registraciju, a opremljen je i start-stop sistemom (doplata za 1.6 GDI je 300 evra). Kada sve saberemo, razlika u ceni će se izgubiti posle pet godina. Zato vas pitamo u koji biste motor više verovali posle pređenih 100.000 kilometara?
Turbobenzinac smo prvo testirali na starom novosadskom putu, gde smo postigli prosečnih 5,6 litara (150 km od Beograda do Novog Sada i nazad), poštujući ograničenja i uz relativno „gust“ saobraćaj. U gradskoj vožnji (150 km), putni računar je pokazao prosečnih 7,2 litara, ali to je okruženje u kojem turbobenzinski motori gube prednost u odnosu na „atmosferce“. Na autoputu, u šestom stepenu prenosa i pri 120-130 km/h motor se „vrti“ na 2.250 obrtaja i prosečno troši šest litara. Ipak, ne bi trebalo da se previše zanesemo jer „1.0 T-GDI“ nije sportista. Korejci su sa redizajnom podigli kvalitet plastike u „sidu“, pri čemu je „kijin“ kompakt i dalje jedan od prostranijih automobila u segmentu, pogotovo kada je reč o udobnosti i komforu na zadnjim sedištima.
Zapremina prtljažnika je velikih 380 litara i može se povećati na 1.318 litara.
Atraktivni paket opreme „GT line“ se doplaćuje 1.500 evra (navigacioni uređaj 650 evra), tako da testitana verzija košta 19.040 evra.
Tehnički podaci
„Kia Ceed 1.0 T-GDI GT line“ Motor 3-cilindrični, turbobenzin
Snaga 120 KS pri 6.000 obrtaja u minutu
Maksimalni obrtni momenat 171 Nm pri 1.500 obrtaja u minutu
Menjač 6-stepeni, manuelni
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.310/1.780/1.470 milimetara
Međuosovinsko rastojanje 2.650 milimetara
Prtljažnik 380-1.318 litara
Rezervoar 53 litara
Masa praznog vozila 1.203 kilograma
Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,1 sek.
Maksimalna brzina 190 km/h
Prosečna potrošnja 4,9 litara
Cena testiranog modela 19.040 evra