Nema više pušenja u rijalitijima!


profimedia.rs
Nakon što za manje od mesec dana, tačnije 6. maja stupi na snagu novi Zakon o oglašavanju elektronske cigarete, tečnosti i delovi cigareta koje su preplavile svaki rijaliti program, i reklamne blokove, više neće moći da se reklamiraju i na njih će se primenjivati pravila o oglašavanju duvanskih proizvoda!
I dok ova nova zakonska odredba nikako neće ići u prilog proizvođačima elektronskih cigareta, iz Komisije za prevenciju upotrebe duvana Ministarstva zdravlja poručuju da je to jedna vrlo važna i značajna novina.
- Naročito zbog toga što su elektronske cigarete zapravo smišljene da bi zadovoljile želju za cigaretom u uslovima u kojima je pušenje zabranjeno. Elektronske cigarete uopšte nisu bez rizika, iako nisu štetne kao one druge, one nikako nisu pomoć u odvikavanju od pušenja, odnosno ni po čemu nisu bolje od ostalih sredstava koja se koriste za odvikavanje. Te cigarete su prepune hemikalija, koje se pritom zagrevaju, a što je najvažnije sadrže nikotin i samim tim zadržavaju želju za pušenjem. Reklamiranjem elektronskih cigareta, ponovo se podržava i dozvoljava pušenje na javinim mestima, i zbog toga je ukidanje tih reklama naročito važno - kaže doktorka Srmena Krstev, predsednica Komisije za prevenciju upotrebe duvana Ministarstva zdravlja.

profimedia.rs
Inače, osim ove novine, zakonom će se po prvi put regulisati i oglašavanje igara na sreću. One će moći da se reklamiraju u elektronskim medijima i bioskopima od 21 do šest sati ujutru, dok će biti zabranjeno oglašavanje na otvorenom prostoru, ako su te reklame udaljene manje od 100 metara od škole i sličnih ustanova.
Takođe, novim zakonskim rešenjem predviđeno je da se alkoholna pića do 20 odsto alkohola reklamiraju u elektronskim medijima od 18 časova do šest sati ujutru, dok će alkoholna pića koja imaju više od 20 odsto alkohola moći će da se reklamiraju od 23 do šest sati ujutru.
Prvi put će biti omogućeno da se alkoholna pića reklamiraju i u štampanim medijima, a izuzetak su časopisi namenjeni deci i maloletnicima.
Zabranjuje se i obmanjujuće oglašavanje, koje dovodi u zabludu kupca, kao i uporedno oglašavanje koje omalovažava robu i usluge konkurenta na tržištu.
Novine i u internet oglašavanju
Na internetu će biti dozvoljeno reklamiranje alkoholnih pića sa sadržajem alkohola do 20 odsto, dok će biti zabranjeno reklamiranje duvana, cigareta i alkoholnih pića koja sadrže više od 20 odsto alkohola.
Komentari (2)
zoran
19.04.2016 19:00
ima i bice samo ,,ekoloski'' bez dima
mačić
19.04.2016 20:14
@zoran - TO JE SAMO MALI POMAK. IPAK ĆE SE VIDETI DA LJUDI DRŽE "CUCLE" U OBLIKU CIGARETA U USTIMA, A INAČE, NE VIDIM RAZLIKU IZMEĐU PRAVIH CIGARETA I "AMBRELE" DIMI SE I JEDNO I DRUGO I KO SE NE RAZUME VIDI OSOBU KOJA PUŠI. NEMA RAZLIKE JER SE DIM NE OSETI PREKO EKRANA, TAKO DA SE SAMO ZAVARAVAJU DA SU POSTIGLI NEKI NAPREDAK. ZA NAS GLEDAOCE, PUŠAČI SU I IJEDNI I DRUGI I NE VIDIMO ČEMU JEDNO SME DA SE VIDI A DRUGE NE, KAD JE UTISAK ISTI.