Skupe gume nisu i najkvalitetnije!


Petar Dimitrijević
Vreme je da, iako nema snega, bezbednosti radi svom četvorotočkašu obujete kvalitetnu zimsku obuću. Naime, u periodu od 1. novembra do 1. aprila svi vozači imaju obavezu da u slučaju snega, leda ili poledice na kolovozu na svom automobilu imaju zimske gume sa dubinom proreza ne manjom od četiri milimetra.
„Alo!“ je istraživao koje su gume najpovoljnije, najkvalitetnije, kao i da li je pametno kupovati polovne pneumatike ili voziti sa letnjim kada nema snega.
Zašto ne „all season” gume!
Najmanje zastupljene gume kod srpskih vozača su one “za sva godišnja doba” iliti “all season“. Vulkanizer Nuhanović ističe da su ti pneumatici dobri samo za one koji godišnje ne prelaze veliki broj kilometara.
- Razlika između letnjih i zimskih i “all season” guma je u lamelicama, posebnim brazdama koje se kada je sneg i led rašire, pa poput kandži drže gumu za problematičnu podlogu. Na pneumaticima “za sva godišnja doba“ tih lamelica ima 10-15 odsto manje u poređenju sa zimskim gumama, dok na letnjim ne postoje - kaže Nuhanović.
Vulkanizer Nusret Nuhanović ističe za naš list da prilikom odabira guma vozači treba da znaju da nije cena ta koja određuje i njihov kvalitet.
- Postoje razlike između visokih, srednjih i nižih klasa guma. Kod viših je brend uračunat u cenu, ali to ne garantuje i da je ta guma najkvalitetnija. Na tržištu ima i manje poznatih brendova koji nude odličan kvalitet zimskih guma - kaže on.
Najpovoljnije gume ne moraju nužno da budu i najgore, već po svojim karakteristikama mogu da ispunjavaju sve kriterijume za zimske uslove - kaže Nuhanović i dodaje da je najgora varijanta kupovati polovne gume jer ih je neko već prethodno skinuo i koliko god da dobro izgledaju, treba imati na umu da su već korišćene.
On objašnjava da, osim u ceni između klasa, postoje razlike i u samom sastavu i desenu guma, u odvodnim kanalima, dubinama šare, kao i lamelicama koje su na gaznoj površini gume.
- Najmanja razlika je između srednjih i visokih brendova, skoro i da je nema, samo ih naziv čini „boljim“ i za nijansu skupljim - ističe ovaj vulkanizer.
Bez obzira što, prema procenama meteorologa, snega i poledice, u skorije vreme neće biti i da je u tom slučaju zakonom dozvoljeno voziti sa letnjim gumama, preporučuje se da se zimske ipak montiraju.
- Temperatura zimi i temperatura asfalta utiču na to da se letnje gume plastificiraju, te se tako prilikom kočenja kočni trag produžava od dva do pet metara - apeluje Nuhanović.
Komentari (5)
PronadjiAuto
03.11.2017 14:09
Zasto rizikovati i kupovati polovne kad je sigurnije kupiti nove i spremni docekamo prvi sneg.
Sale
03.11.2017 17:39
@PronadjiAuto - Zato što nema svako da izdvoji 200-250€ za nove gume, dok mu za polovne treba 80-100€
deki
03.11.2017 22:01
Svake godine ista žvaka. Kako smo ranije vozilu dok ovog tupavog zakona nije bilo? Samo da se kupuje. A na novim vozilima i nora ventil da se menja koji pokazuje pritisak.
Milos
04.11.2017 07:04
Koje objašnjenje zašto ne polovne gume! Pa po toj logici ni polovan auto nebi trebali da kupujemo,neko je to koristio zar ne? Para se ima za toliko i svi bi voleli da vozimo nove automobile i da menjamo gume svaku sezonu ali novčanik kaže drugačije....
Dragan
04.11.2017 07:12
Glavno nije receno, a to je da all season gume ispod 7 stepeni nisu ni priblizno efikasne kao zimske. Zimske gume su mekse I na hladnijim temperaturama daleko bolje prijanjaju za asfalt. Zato ih nije preporucljivo voziti preko leta po visokim temperaturama jer se brzo deformisu I potrose. Kao sto nenosite sandale I letnje cipele zimi tako ni letnje gume netreba koristiti zimi. To je mala investicija u odnosu na stetu koja moze da se napravi u sudaru gde cena mogu da budu zivoti.