Železnička pruga Železnički kolosek Šine Voz Železnica
Shuterstock
Železnička pruga Železnički kolosek Šine Voz Železnica

Shuterstock

Ilustracija, Foto: Profimedia

Kako “Alo!” saznaje, Maksić je smenjen između ostalog i zato što je raspisao tender za sanaciju klizišta na Barskoj pruzi kod Kosjerića, a potom po ubrzanom postupku, posao dodelio firmi čija je ponuda bila za milion i po dinara viša od ponude drugog učesnika na tenderu, iako je kriterijum bila ekonomski najpovoljnija cena.

Naime, nakon obilnih padavina 17. marta došlo je do prekida železničkog saobraćaja između Rožane i Kosjerića, na pruzi Beograd - Vrbnica - Državna granica. 

Ministarstvo: Novi direktor je sposobniji

U Ministarstvu saobraćaja, građevine i infrastrukture potvrđuju da je Goran Maksić smenjen sa mesta v.d. direktora Infrastrukture Železnice.

- U narednom perodu očekuje nas realizacija važnih projekata i poslova vezanih za restrukturiranje železničkog sektora i smatra se da novi v.d. direktor ima veći kapacitet za realizaciju definisanih poslova - poručuju iz Ministarstva.

JP Infrastrukture Železnice raspisale su tender 21. marta, a kriterijum za dodelu ugovora bila je ekonomski najpovoljnija ponuda.

Na tender su se javile dve firme - Bin-Ing iz Beograda, koja je dala ponudu ukupne vrednosti 17.000.000,00 dinara bez PDV-a i Bauvesen d.o.o. iz Lazarevca u zajedničkoj ponudi sa Saobraćajnim institutom CIP iz Beograda i Meta Balkanom sa ponudom od 18.870.011,50 dinara bez PDV-a.

Iako je kriterijum bila ekonomski najpovoljnija cena, posao je 4. aprila dodeljen firmi Bauvesen, jer je ova firma ponudila rok za sanaciju dela pruge 20 dana od dana potpisivanja ugovora, dok je Bin-Ing dao rok od 25 dana od dana zaključenja ugovora. Tako da će pet dana kraći rok za završetak radova državu Srbiju i njene građane koštati više od milion i po dinara.

Podsetimo, Goran Maksić je na ovu funkciju došao kada je Vlada Srbije formirala četiri nezavisna železnička preduzeća. On je u vreme direktora „Železnica” Dragoljuba Simonovića napredovao od šefa operativnog odeljenja Beograd Ranžirna na mesto direktora Direkcije za infrastrukturu i na taj način preskočio nekoliko hijerarhijskih mesta.

Prema pisanju štampe unutrašnjoj kontroli „Železnica” bio je sporan ugovor sa kineskim „Huavejem” u vrednosti od 24 miliona dolara, a koji su on i Simonović potpisali. Ovaj ugovor predviđao je milion dolara troškova za menadžerisanje. Zamera mu se i da je neovlašćeno potpisao ugovor sa „Inek grupom” za građevinske radove za prugu Sićevo–Staničenje u iznosu većem od predviđenog.

Komentari (34)

železničar

28.04.2016 06:42

Ovaj tekst je skup proizvoljno izabranih opisnih prideva pripisanih čoveku koji nema ni jednu mrlju u svojoj karijeri. Političkom igrom preletača iz SPS-a, koji su na vlasti u sva četiri novoformirana preduzeća nastala od Železnice Srbije, došlo je do smene Maksića. Ovaj tekst čine reči jednog od tih "titovih pionira".

Istina

28.04.2016 21:10

@železničar - Tačno, svi su bili ljubomorni na ovog mladog i kvalifikovanog čoveka i na svakom koraku nastojali da mu poturaju klipove... Maksiću čuvaj zdravlje, sve to Bog vidi.

Železničar starog kova

29.04.2016 11:18

@železničar - Da li je normalno da se za Pomoćnika direktora postavi osoba koja nema veze sa tom oblašču? da li je normalno da joj se plaća prevoz 25000.RSD da bi putovala u bgd. I posle mesec dana da se ta ista osoba prebaci na drugo mesto koje joj više odgovara, ali i dalje je manje stručna od osoba koje žive u bgd i rade na IV spratu u nemanjinoj. Naravno i dalje se plaća 25000 RSD pored velike plate. Da pričamo o sprtskim menadžerima na poslovima uske struke kontaktne mreže. ili nesposbnog šefa sekcije

Dragan

30.04.2016 11:41

@železničar - Železničaru starog kova, studirao sam kada je u ovoj zemlji š kolovanje bilo besplatno. Da nije, Ja po svom socilnom statusu sada bih radio na gradjevini. A i to sam radio, da bih opstao. I još dosta drugih poslova. Samo krao i otimao nisam kao Vi, starog kova. Završavali ste i glumu na Braći Karić, plaćala je Železnica. Ali samo odabrani, starog kova. Železničaru starog kova, pokaži sve račune i priloži imovno stanje. Ja sam spreman.

Železničar starog kova

30.04.2016 12:07

@železničar - Ha,ha.Ko ti platio fakultet i školovanje uz rad!I kako si ga završio!.Ako si studirao fakultet regularno u ono vreme onda si mator a ne mlad kadar!a da ti si pošten porodičan čovek visoke stručnosti ha,ha.Jer sa tih faksova nije došlo pet ljudi u ŽS zadnjih 10 godina! Kakav fake, kakva tužna priča o stausu kao opravdanju da u menadžmentu budu neškolovani i nesposobni.Da tužnije ne može biti.Pogledaj te se.račune ste već položili.Štetočine. J nažalost nemam ništa da položim od imovine a bih rado

Istina

30.04.2016 20:48

@železničar - Tačno. Svugde u svetu železnica je ogledalo države. Međutim naša država izumire, a da železnica izumre i njeni železničari, gospodin Maksić nije dao! Hteli mi to ili ne da prihvatimo, sami ste videli da se strani konsultanti bolje razumeju u železnicu Srbije nego njena vlada i ministarstvo. Oni bolje znaju kolika nam železnica treba i koliko železničara... Izdali su i sindikalci železnicu i železničare. Prvi put stavljaju nekih 5 pečata i potpisa na neke akte i dopise, ali ne brane železn.

Dragan

01.05.2016 23:51

@železničar - Železničaru starog kova, Ja vrlo dobro znam sa kim razmenjujem komentare. Vaša mržnja, Vas je toliko zaslepila, da Vi i ne znate razliku između dobrog i lošeg u Vašem Sektoru, koji je kako kažete na četvrtom spratu. Da samo znate koliki ste Vi promašaj za ovo preduzeće. Zbog takvih kao što ste Vi, vredi dovesti i prvog čoveka sa ulice da radi Vaš posao. Žali Bože plate, koja Vam se isplaćuje. A o Vašem srcu da nešto odlučite, ne vredi trošiti reči. Ono je kao u zeca.Kompleks je težak,zar ne?

Dragan

28.04.2016 14:05

Da li je, i kakvih imao grešaka, znaju oni koji su ga smenili? Znam gde živi i to vrlo skromno, znam mu porodicu, i da je domaćinski sin Naše Srbije, vaspitan u patrijarhalnom i pravoslavnom duhu, znam da nije rasipnik i da je dobar suprug i otac dvoje dece. U životu nisam sreo opreznijeg i poštenijeg čoveka od njega. Apelujem samo, da se prestane sa praksom, kada smenimo čoveka, i psihički da ga ubijamo. Stručnjaci su Nama potrebni. On i pare? Pričajte mi malo o tome! Njegov blizak saradnik.

Železničar starog kova

29.04.2016 11:13

@Dragan - Majstore provaljen si. Maksić je štetoćina po preduzeće, doveden od strane bivšeg generalnog. za sobom je vukao sve moguće nesposobne kadrove sa kriterijumom da mu je prijatelj,komšija,rođak,štetočine kao ovaj potpisnik su napravili takvu štetu za sobom da narednih 50 godina će se sanirati šteta po preduzeće.Šteta?Kuvar u restoranu je osoba koja može da uništi hiljade ljudi sa nesagledivim posledicama.zato kuvar mora biti stručan, a gazda mora da razlikuje kuvara od ludaka.

železničar

29.04.2016 17:06

@Dragan - U poslednjih 25 godina preduzeće je opljačkano od strane železničara starog kova toliko da se zaista ne može oporaviti u naredne dve decenije. I dalje oni funkcionišu samo što im se sada naređenja izdaju iz kafane. Ostaje nam da se nadamo da će se preduzeće brzo izlečiti od te kuge.

DRAGAN

29.04.2016 18:42

@Dragan - Železničaru starog kova, sve ste pojeli i popili. Nama je ostalo samo da kršimo prste. Jedino pozitivno od Tebe jeste to, da si priznao da sam za Tebe Majstor. Majstor da iz ničega napravim nešto.

Železničar starog kova

30.04.2016 00:55

@Dragan - Ko to je platio školovanje?

Zeljko

28.04.2016 15:40

Nadam se da ce premijer detaljno razmotriti razlog za smenu.Ocigledno se radi o osveti ministarke jer je Maksic jedan retko posten covek.Strucnjak u svom poslu i sto je najvaznije nepotkupljiv.Za razliku od njega ovaj novi VD je strucnjak sa sumnjivom diplomom Banjaluckog univerziteta.Stari SPS kadar.Umesto da mladi strucnjaci vode ovo preduzece ponovo se vracaju stari oprobani burazerski ljudi spremni na sve zarad fotelje.

pruge

28.04.2016 16:28

Samo postenom i neiskvarenom coveku i mogu da pripisuju takve stvari bivse i sadasnje komunjare. Da odredjene grupe zele dobro Zeleznicama, ne bi menjale rukovodstvo cim se malo krene napred. Ne treba tu covek koji stedi vec igrac za ko zna cije interese. Uzjasite malo na druga javna preduzeca.

maka

28.04.2016 18:44

Gomila laži o onom koji je stručan, školovan, sa puno znanja i visokim moralnim standardima, koji je uvek radio u intersu preduzeca i države. Nije mu trebala svaka stepenica zbog sposobnosti i poznavanja sistema. A ovaj novi sposoban i "podobniji" kadar večernjih fakulteta koji su mu "drugovi" pomogli da završi, pojma nema gde je došao i šta radi-ali očigledno dobro sluša i ne pita mnogo!!!! Zsto su mu kapaciteti (ali i apetiti) veći!!

predrag

30.04.2016 11:47

@maka - Ako je stručan zašto nije doveo stručne i spsobne? Zašto nam nije bolje? Zašto je doveo nepismene sa večernjjih škola? Zašto je infrastuktura porpala za šest meseci više nego ikad. Zašto zaboravljate da je već jednom smenjen kao nesposoban. Doveo ga sima po rodbinskoj šemi.Kome te priče o sposbnom, nekorumpiranom,mladom, poštenom,zlatnom kadru koji se uspinjao teškom mukom stpepenicama.Pa svi koji radimo na ŽS znamo istinu i bolje je ćutati..Vratiće se on da uništi do kraja ono što je preteklo

Бранко М.

28.04.2016 19:36

Мислим да је није коректно на овакав начин етикетирати једног од најстручнијих људи у железници.Имам част да познајем овог младог,не корумпираног човека.Надам се да ће нова влада поново размотрити смену Г.Максића.

Pravda

28.04.2016 21:12

@Бранко М. - Mislim da se to mora desiti i nepravda ispraviti.

ivana

28.04.2016 20:42

Nadam se da će i na Železnici i u Srbiji biti više rukovodioca kao što je Maksić.

Želja

30.04.2016 11:37

@ivana - Ivana dušo, nadam se da šališ. Na železnici je Maksić uspeo da iskopa sve kao i on i gori nego on i zaglavio nas je u blatu... Da znate samo, velike šanse da nam je ugrozio primanje svih plata ove godine, Nesposban, jedva da može biti šef opertivnog odeljenja i to mu je mnogo.On je u uništavanju železnice koje traje od 2005 ostao na površini sa njemu sličnima.Ispod nema niko.Zato sada stavljau tehničare i pkv radnike u "strukturu".Pošteni,mladi ,nekorumpirani i oni su jedini.déjà vu. Mesije.

Istina

28.04.2016 21:07

Tekst je izmišljen. Znam da se mere kapaciteti baterija i akumulatora, a potencijal je nešto što je mladi, obrazovani gospodin Maksić stekao i što mu niko ne može oduzeti, ma gde ga poslali da radi i na koje mesto. Mislio sam da ova vlada u stvarno želi stručnjake u svojoj zemlji, međutim, videćemo da li će se ova smena od strane vlade povući. Pa zašto kapacitet novo postavljenog direktoraa nije korišćen ranije na mestu Izvršnog, gde su bili isti među jednakima? To sa kapacit. su igre za vrtiće.

Srbija

28.04.2016 22:51

Postenim radnicima je zao kad ode posten i skroman covek. Dokle ce Vucic da dozvoljava ministarki da frizira Zeleznice svaki cas kao i sebe, da postavlja stare, provereno lose kadrove koji ce da rade za samo njoj poznate interese? Napravili namestaljku kao da je Maksic sam odlucivao, a prava steta je nacinjena tek njegovom smenom.

Istina

29.04.2016 10:07

@Srbija - Ljubav je čudo! Svi znaju da se odluke donose na odboru tri direktora. Ovo je sve izmišljena priča za nepismene i polu pismene. Vučiću, ispravljaj ovu nepravdu i pusti mladog čoveka da železnice vraća iz mrtvih kako je i počeo.

Stari zeleznicar

28.04.2016 22:56

Nazalost,u ovoj drzavi i dalje se ne ceni znanje,rad i postenje,po cemu je maksic prepoznatljiv.smenila su ga politicka prepucavanja i poltroni iz drugih zeleznickih preduzeca.razlozi navedeni u ovom tekstu su smesni i pismeni kao i njegov naslednik.

Zabrinuti zeleznicar

29.04.2016 00:36

Ma ljudi ovo je smejurija.kakav tender,kakav huawei,kakav inek grupa.zna se da je tender za kliziste uradjen u skladu sa zakonom o javnim nabavkama a da modernizacija zeleznickih telekomunikacija kao i remont pruge nis dimitrovgrad nikada nije nazalost sproveden.zato su brzine na zeleznici tako "velike". Svima je jasno da je ovo samo farsa i izmisljena prica nadobudnih i polupismenih nezeleznicara

Pravda

29.04.2016 00:52

Otkuda sad najednom "nekakvi" razlozi za smenu kad smo do sada mnogo puta slusali pohvale na maksicev racun,pocev od ekspresne obnove pruga ostecenih u poplavama,uspesnog vodjenja projekta rekonstrukcije stanice prokop,beograda na vodi,i mnogih drugih,saradnje sa rusima na rekonstrukciji zeleznickih pruga,za sta ga je ministarka vise puta javno hvalila.mozda pojedinima smetaju njegove diplome redovnih i magistarskih studija na drzavnom fakultetu a ne nekakvom MENDZAMENTU.Sramota!

Marko

29.04.2016 09:23

Smenili su ga poltroni iz drugih železničkih preduzeća koji su mislili da rukovode i Infrastrukturom na čijem čelu je bio ovaj mladi i obrazovani čovek. Nije tačno da je preskočio mnogo stepenica. Pored rada u najmanjim organizacionim jedinicama, obavljao je poslove i u drugim Sektorima sve dok nije došao dod direktora Direkcije za infrastrukturu, a kasnije i do v.d. generalnog. Zašto nije "kapacitet" njegovog prvog saradnika ranije iskorišćen? Gosp. iz Vlade, profe. predsedniče Skupšti. sramota

Želja

30.04.2016 11:18

@Marko - Možda je sebe smenio svojom nesposobnošću? Nije vam palo napamet. Gde je i šta je infrastruktura danas?0,ispod nule.Na mestu direktora jednog sektora je čovek za kog cela zeleznica misli da je pogrešio ustanovu.Čovek koji je umislio da je veliki vlastodržac božji poslanik,borac protiv đavola.Bazirano na tračevima,izmišljotinama.Neka Vašoj deci uskoro dođe takav šef.Neka vaša decu isteruju neškolovani i nesposobni.Ako je boga i pravde tako će biti.Maksić je samo odraz ŽS.Što više podela bolje je

Želja

29.04.2016 17:38

Maksić je sa svojom inteligencijom i svojim kadrovima je uništio železnički duh i kadrsovksu strukturu za narednih 100 godina.Negativna kadrovska selekcija je doživela vrhunac sa ovim vrsnim saobraćajcem.Čovek se navukao na lep život i veliku platu i onda je samo čuvao svoje d..Doveo je takav kadrovski profil na mesta u preduzeću da je to neviđeno.Zamislite čoveka koji rešava probleme prizivanjem duhova,magijom, kletvama, proganjanjem znanja. ljudi.Jedan sektor je uništen do korena.To je Maksić

železničar

30.04.2016 10:14

@Želja - Kolika sujeta treba da postoji da sa ovoliko mržnje pišete o Maksiću. Ne može se pisati o negativnoj kadrovskoj selekciji samo zato što vi niste deo rukovodeće strukture, žao mi je ...... ali vaše vreme je prošlo! Morate se pomiriti sa činjenicom da je smena generacija nešto sasvim prirodno.

Želja

30.04.2016 11:09

@Želja - Ako dovedeš nepismenog, neškolovanog i nestručnog a taj još takvih drugara,komšija,prijatelja ,onda je jasno "skim si takav si".Jer čovek ne razlikuje normalno od nenormalnog, sposobnog od nesposbnog. To je N selekcija. Neznanje se uglavnom brani kricima: lopovi,pijanci,korumpirani,matori već viđeno.. Okreni te se i sem puštanja vode u WC šta ste uradili. Sam šljam je na kraju ispilivao. Sve ono što nikad ništa nije znalo i radilo je "strukturi".Ta struktura posao i platu treba da nam donese!

@amadeus

30.04.2016 12:42

Smenjen je zato sto nece potpisati da se otpusti 1500 ljudi,zato sto nece da ostavi 1500 porodica bez hleba,dosao je sumnjicavi strucnjak sa sumnjivim kvalifikacijama sa zavrsenim fakultetom u nekakvoj Banjaluci i koji ce bez razmisljanja potpisati sve sto mu se stavi pod ruku.Pljustace otkazi

Bilo nekad

30.04.2016 20:55

Što se tiče kvalifikacija i stručnosti, znamo samo da su železnicom zadnjih 30 godina rukovodili saobraćajni inženjeri državnog univerziteta i vidimo dokle su nas doveli. Da napomenemo da su pre njih čitavim OUR-ima rukovodili tehničari i učestvovali u izgradnji pruga, pa vidite gde smo sada. Mislim da ne možemo meriti znanja po završenim fakultetima, na kojima se upravljanje bukvalno i ne uči, ali možemo meriti po doprinosima u razvoju i održivosti sistema. Ali ovde država neda pare i džaba od

sigmund f.

01.05.2016 16:26

@Bilo nekad - Zahvalio bih se Ruzmarinu za ovaj tekst. Treba imati uvek meru za sve u zivotu. Mislim da g.Ruzmarin ovog puta preterao. Pozdrav sve železničare.