Sve ima svoj rok…


Shutterstock
Svi ovi delovi imaju ozbiljan, zahtevan i stresan posao, a koliko traju možete pročitati na svakom od njih. Nemojte da ih precenjujete...
Tečnost za kočnice
ZADATAK: Prenosi silu sa pedale kočnice na kočioni cilindar.
ČUVANJE: U zavisnosti od proizvođača, ova tečnost se menja na dve do tri godine.
UPOZORENJE: Ova tečnost vremenom upija vlagu, koja snižava njenu tačku ključanja, čime se smanjuje efikasnost. To u najgorem slučaju može dovesti do potpunog prestanaka rada kočnica.
Akumulator
SVRHA: Obezbeđuje energiju neophodnu za startovanje motora.
ČUVANJE: U zavisnosti od upotrebe, akumulator može trajati između tri i sedam godina.
UPOZORENJE: Pred kraj životnog veka akumulatora startovanje motora postaje otežano.
Motorno ulje
ZADATAK: Podmazuje pokretne delove u motoru, obezbeđuje pravilnu temperaturu opterećenim delovima.
TRAJNOST: Zamena ulja je obavezna na svakih 15.000 kilometara ili jednom godišnje.
OPASNOST: Staro ulje nema potrebnu viskoznost kako bi obezbedilo dobro podmazivanje delova motora i održavanje temperature.
Klima-uređaj
ZADATAK: Rashlađuje vazduh koji kruži kabinom.
TRAJNOST: Posle najviše tri godine, čitav sistem treba proveriti i očistiti u servisu.
OPASNOST: Tečnost za hlađenje je veoma nestabilna i isparava. Kada su sistem i filter prljavi, osim što sprečavaju da klima radi pravilno, mogu uzrokovati i mnoge bolesti.
Filter za kabinu
ZADATAK: Obezbeđuje čist vazduh. Filteri sa aktivnim ugljem čak sprečavaju i najsitnije čestice prljavštine da prodru u kabinu.
TRAJNOST: Kabinski filter treba menjati između jedne i tri godine. Češće zamene su obavezne tamo gde je vazduh
zaprljan.
UPOZORENJE: Prljav filter znači loš kvalitet vazduha za putnike u vozilu. Štaviše, kada je zapušen slabije apsorbuje vlagu, pa se prozori više magle.
Komplet prve pomoći
SVRHA: Sterilnim gazama i zavojima tretiraju se rane nastale usled saobraćajnog udesa.
ROK TRAJANJA: Sterilni predmeti traju pet godina.
OPASNOST: Zastareli zavoji nisu sterilni. Ako se takvi stave na ranu mogu izazvati komplikacije i zapaljenja.
Savet plus
Nemojte paničiti. Tečnosti ne prestaju potpuno da obavljaju svoj posao posle dve godine.
Ako želite da uštedite novac, proveru svih tečnosti u automobilu možete obaviti u svakom ozbiljnijem servisu i u zavisnosti od stanja odlučiti da li je došlo vremena za zamenu ili možete još da sačekate.
Rashladna tečnost
ZADATAK: Rashladna tečnost čuva hladnjak od korozije i zamrzavanja pri niskoj temperaturi.
TRAJNOST: Ovu tečnost treba menjati prema preporuci proizvođača, na tri do pet godina.
OPASNOST: Posebni aditivi koji štite hladnjak degradiraju tokom godina.
Sprej za gume
ZADATAK: Set za popravku guma bi trebalo da uštedi vreme, a i prostor. Jedan sprej može popuniti oštećenja gume veličine od šest do osam milimetara.
ČUVANJE: U zavisnosti od proizvođača, sprej može trajati do osam godina.
OPSANOST: Sastojci se vremenom mogu zgrušati, pa se lepak ne može istisnuti kroz ventil.
Ulje za automatski menjač
SVRHA: Podmazuje komponente menjačkog sklopa, obezbeđuje da izmenjivač i promene brzina funkcionišu pravilno.
TRAJNOST: U zavisnosti od proizvođača - 120.000 kilometara ili sedam godina.
UPOZORENJE: Zastarelo ulje gubi svoja mazivna svojstva, pa promena brzina može postati problematična.
Komentari (1)
XXL
25.02.2017 10:56
Ukratno ODRŽAVANJE AUTOMOBILA JE SKUPO (da citiram Onog PUPS-ovca) ali je nužno potrebno ako želimo da vozilo bude ispravno i sigurno za saobraćaj što je naša obaveza kao vozača. Jedino što na kvalitet održavanja vozila utiče naš standard koji je sve gori i gori pa će u 'boljitku' biti još teže ispratiti obaveze prema 'ljubimcu'.