Trenutak posle pada aviona
Privatna arhiva
Trenutak posle pada aviona

Privatna arhiva

Trenutak posle pada aviona, Foto: Privatna arhiva

Dejan Pandurović i Nenad Ćulibrk su nastradali u padu aviona Galeb G4 u selu Slatina, nedaleko od Šapca, a zajednička im je i tužna sudbina, jer je Pandurović već jednom izbegao smrt – u padu vojnog aviona 24. oktobra 2000. godine, a Nenad je poginuo u blizini svoga grada.

Pandurović je jednom gledao smrti u oči kada je 2000. godine kada je kao kadet na obuci leteo sa majorom Asimom Pandžićem u naselju Rakića Kuće kod Podgorice, a kada su Super Galebu G4 otkazali motori. Obojica su se uspešno katapultirali.

Prilikom pada kod Podgorice, ostao mu je ožiljak, pa su mu kolege, u šali, dale nadimak “pandur skarfejs”, a za samo 8 dana, 15. aprila bi proslavio 39. rođendan.

Potpukovnik Ćulibrk je nastradao nedaleko od Šapca, grada u kojem je živeo. U septembru prošle godine udao je ćerku, bio je pred penzijom, ali jedan koban let ga je koštao života, a njegovu porodicu, kao i Dejanovu, zavio u crno.

Petar Vojinović, urednik vazduhoplovnog portala Srbije, Tango Six, kaže za “Alo!” da iako je jako rano spekulisati o uzrocima ove nesreće, na osnovu onoga što se vidi na snimku s mesta nesreće može se zaključiti da letelica nije letela toliko nisko, kao šti su subjektivno zaključili posmatarči.

- Avion je leteo na nekih 200 metara. U desnom zaokretu aviona u nekom trenutku došlo je do gubitka kontrole nad letelicom. Uzrok tome može da bude neki tehnički kvar, greška posade, uletanje ptice u motor... Dakle, postoji mnogo realnih mogućnosti koje su mogle da uzrokuju pad. Sada ne možemo da tvrdimo ništa konkretnije, osim onoga što je već Ministartvo odbrane potvrdilo, da je bio u pitanju let za obuku. Nije vanredna, niti čudna okolnost što je avion leteo nisko - objašnjava Vojinović.

Prema njegovim rečima, ne mora da znači da su u avionu bili instruktor i drugi pilot, niti da je tu neko nekogab obučavao.

- Može da bude da oni nisu krivi za pad. Taj tip aviona ima mogućnost katapultiranja pilota. teorestki, oni su to mogli da urade. Očigledno, da sve to što se desilo bilo je prebrtzo da bi oni mogli da reaguju - napominje on i dodaje da je sreća što nije bilo još žrtava s obzirom na to da je avion pao u reonu naseljenog mesta

Komentari (4)

bogster

08.04.2017 10:34

E, ovo, sa pticom i motorom je baš konstruktivno. A ne kaže da se u tim trenucima oko 10h stuštilo takvo nevreme i vetar nad Šapcom da se nije moglo izaći napolje. Šta su im radile meteo službe.

petar

08.04.2017 16:35

@bogster - Iskusni piloti za 6 sekundi nisu mogli da povuku ručicu za katapult? Ma dajteee.. Ovde se radilo o neispravnim katapult sjedištima koja nisu išli na obavezno godišnje baždarenje u matičnu fabriku !!!! Nisam pilot ali nisam ni glup a uz to umijem da čitam

Mita

08.04.2017 17:21

Otpad i krsevi se voze

Slavko

09.04.2017 01:22

Dikovic pod hitno da da ostavku