Tramvaj u Beogradu
RAS
Tramvaj u Beogradu

RAS

Tramvaj u Beogradu, Foto: RAS

Neiskorišćenost tramvajskog kapaciteta, naročito na Novom Beogradu, biće prošlost za šest meseci, jer tramvaji više neće stajati kada je upaljeno crveno svetlo na semaforu. 

Prema rečima Uglješe Mitrovića, sekretara za javni prevoz, rešenje je u pametnim semaforima.

– Istina je da postoji velika neiskorišćenost tramvaja, pogotovo onih koji saobraćaju na Novom Beogradu. Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila. Zato se sugrađani odlučuju za autobuse – kaže Mitrović.

U Sekreatrijatu za javni prevoz dodaju da će do jeseni senzori biti ugrađeni na semaforima duž Jurija Gagarina. A od jeseni, kada se očekuje da će proći javna nabavka, u planu je postavljanje senzora na semaforima duž svih saobraćajnica kojima voze tramvaji.

– Rešenje za ubrzanje tramvaja je postavljanje senzora, kao kod Veterinarskog fakulteta. U pregovorima smo sa Sekretarijatom za saobraćaj, a ideja je da se na svim saobraćajnicama gde saobraćaju tramavaji postave semafori sa senzorima, koji bi se otvarali pri nailasku tramvaja – objašnjava on.

Studija brojanja putnika pokazala je da je od deset linija koje dnevno prevezu najviše putnika, samo jedna tramvajska, i to “sedmica” koja saobraća od Novog Beograda do Ustaničke ulice. Dužina tramvajske pruge u Beogradu je 55 kilometara, a od toga je rekonstruisano oko 60 odsto.

Predstoji uređenje šina u Ruzveltovoj, Karađorđevoj, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, Kraljice Marije, na Trgu Slavija, kao i u Bulevaru oslobođenja do Veterinarskog fakulteta, Bulevaru kralja Aleksandra – od Gospodara Vučića do okretnice u Ustaničkoj.

GSP “Beograd” u dnevnom saobraćaju ima 125 linija na kojima saobraćaju autobusi, sedam na kojima voze trolejbusi i 10 tramvajskih linija. Osim što tramvaji pokrivaju više linija nego trolejbusi, imaju i širu mrežu. Dužina trolejbuskih linija je 55,8 kilometara, dok je tramvajskih duplo duža – 114,2 kilometra.

Posle dobijenih rezultata nakon brojanja putnika koji su pokazali da žitelji glavnog grada najviše putuju autobusima, dok je iskorišćenost tramvaja tek 17 odsto, nadležni su odlučili da “ubrzaju” tramvaje, pišu Večernje novosti.

Komentari (6)

Aldo

26.02.2017 18:14

Ja tramvaju ne zameram ništa. Uvek ima mesta za sedenje. Tako nije bilo u sedamdesetim i osamdesetim dok su fabrike radile.

Nina

26.02.2017 18:45

E konacno i od ovih,koji sve promenise na gore, nesto dobro!

Koki

26.02.2017 20:36

"Za razliku od autobusa oni su spori jer staju na svakom semaforu, stajalištima, a potrebno je i vreme da putnici uđu i izađu iz vozila." Pa da, autobusi ne staju na semaforu, niti na stajalistima, a putnici se teleportuju umesto da ulaze i silaze.

e svaka cast

26.02.2017 21:33

to sam Prvi put 2011. god Dozivela u Pragu i Svima pricala da Tramvaj Ima prednost i Staje samo na Stanici. Daj Boze, pa i kod nas

čarls bronson

26.02.2017 22:54

Biće tu više posla za hitnu pomoć, autolimare , osiguravajuća društva ......, otvoriće se nova radna mesta.

Predrag

27.02.2017 00:39

Bolje da vide sta je sa strujom. U Jurija Gagarina nema dana da u toku voznje par 3 puta stane tranvaj zbog prekida napajanja strujom. Pre neki dan mi se to desilo na Slaviji gde je na kruznom toku stao tranvaj 2 puta zbog nestanka struje.