Saša Rakić se našoj redakciji požalio zbog problema na putu
privatna arhiva
Saša Rakić se našoj redakciji požalio zbog problema na putu

privatna arhiva

Saša Rakić se našoj redakciji požalio zbog problema na putu, Foto: privatna arhiva

Naime, oko 300 ljudi krenulo je posredstvom agencije „Džet-set travel“ na uskršnje praznike u nekoj od evropskih metropola, ali sve je krenulo po zlu. Neki su ostali bez smeštaja, drugi su se jedva vratili u Srbiju, te su sami morali da finansiraju gorivo za povratak.
Saša Rakić, koji je preko agencije „Džet-set travel“ krenuo put Praga, kaže za „Alo!“ da su nevolje počele već na početku putovanja jer su na mađarskoj granici zadržani skoro tri sata, pošto je vozač morao da plati neke kazne.

Agencija i prevoznik prebacuju odgovornost

Dragoje Milenković, direktor agencije „Džet-set“, rekao nam je da su, pošto oni nemaju svoje autobuse, za usluge prevoza putnika angažovali „Sirmium bus“ iz Sremske Mitrovice i da ne zna zbog čega je taj prevoznik naplaćivao karte od putnika. S druge strane, u „Sirmium busu“ kažu za „Alo!“ da agencija nije ispunila obaveze koje je imala prema njima i da su zbog toga tražili novac od putnika.

 

- U Pragu smo vodiču platili za izlet, ali pošto se nije prijavio dovoljan broj putnika, izlet je okazan, a novac nam nije vraćen. Najveća nevolja nastala je prilikom povratka, jer se tri od ukupno šest autobusa parkiralo na benzinskoj pumpi, udaljenoj 60 kilometara od Praga. Tada su nam saopštili da moramo da platimo po 10 evra ako nameravamo da se vratimo kući jer vozač nema novca za gorivo - priča Rakić za „Alo!“ i dodaje da su posle nekoliko sati maltretiranja dali novac i tek onda nastavili put.

Putnicima koji su nameravali da preko ove agencije otputuju u Cirih otkazano je putovanje na dan polaska, dok je onima koji su nameravali da uskršnje praznike provedu u Italiji prvo u Lidu di Jesolu rečeno da hotel nije plaćen, a potom im se to ponovilo i u Rimu. Tada su kontaktirali sa „Jutom“, koja im je izašla u susret.

Prema rečima Aleksandra Seničića, direktora „Jute“, agenciji „Džet-set travel“ je 15. aprila oduzeta garancija putovanja jer nije ispunjavala kriterijume po kvalitetu rada i odnosu prema partnerima. Međutim, po zakonu, agencija ima rok od mesec dana da pronađe drugu osiguravajuću kuću, a do isteka tog roka „Juta“ će ispunjavati sve obaveze.

- Oštećeni putnici prvo treba da se obrate agenciji, a ako ih nakon 14 dana agencija ne obešteti, „Juta“ aktivira svoje garancije i vraća novac putnicima - kaže Seničić. 

Seničić

Nenad Mihajlović

Seničić, Foto: Nenad Mihajlović

 

U kojim slučajevima pomaže „Juta“

Postoji oko 300 agencija koje su članice „Jute“, licence se dobijaju od Ministarstva trgovine i turizma, a tek polovina je uključena u sistem garancija „Juta“ . Evo šta to za putnike znači: 1. Garancija povraćaja novca putnicima pet dana od prijave oštećenih za nezapočeta putovanja. 2. Garancija hitnog obezbeđivanja besplatnog smeštaja na destinaciji kada agencija nije obezbedila ili platila smeštaj. 3. Garancija organizacije besplatnog povratka. 4. Mogućnost obezbeđivanja alternativnih putovanja u slučaju da putnici nisu otputovali, i to preko agencija koje imaju „Juta“ garancije. 5. Besplatna arbitraža u slučajevima delimičnog neispunjenja programa putovanja.

Komentari (3)

alo YUTA

05.05.2016 21:51

Kada nekoj agenciji Oduzmete dozvolu za rad OBJAVITE, a ne ovako, svako iza svakog se krije. OK sto ce te vratiti novac, a gde je tu nerviranje i upropasceni Odmor

Bogdan

05.05.2016 22:26

Ovaj covek već duže vreme navlaci i vara ljude niskim cenama. Na stotine ljudi je prevario. Ne znam kako ljudi uopšte više putuju sa njima kad i na FB stranici agencije stoje sve same negativne ocene.

goran

06.05.2016 19:39

Zar neko u Srbiji ima novca da uplati aranzman za inostranstvo?! Mora da su neki lezilebovici u drzavnim ustanovama, em ne rade za praznike,em putuju na teret radne sirotinje. Pa ako imaju za aranzmane, imaju i za gorivo. All inclusive!