Niko nije nadležan za probleme pacijenata
Milorad Milanković
Niko nije nadležan za probleme pacijenata

Milorad Milanković

Niko nije nadležan za probleme pacijenata, Foto: Milorad Milanković

Tako je u Domu zdravlja „Zvezdara“ nedavno zaključan toalet za bolesnike, pa korisnici usluga ove zdravstvene ustanove nuždu mogu da obave samo ako prethodno na šalteru predaju važeću ličnu kartu!

Naime, na jednom od odeljenja Doma zdravlja „Zvezdara“, na vratima toaleta za pacijente osvanulo je obaveštenje sledeće sadržine:
„Poštovani pacijenti, zbog paljenja i uništavanja vodokotlića i cevi, a u cilju očuvanja imovine i funkcionalnosti DZ „Zvezdara“, WC će biti zaključan, a njegovo korišćenje će biti moguće jedino uz važeću ličnu kartu“.

Međutim, ovde, nažalost, nije kraj mukama pacijenata, jer oni na takvu odluku uprave nemaju kome da se žale. Tanja Ratković, zaštitinik prava osiguranika u tom domu zdravlja, rekla nam je da zakonom o zdravstvenim pravima osiguranika nije regulisana upotreba toaleta, dok je Mladen Belojević, zaštitinik prava pacijenta, kazao da to pitanje nije u njegovoj nadležnosti, jer problem nije u vezi sa ostvarivanjem zdravstvene zaštite, odnosno sa pružanjem zdravstvene usluge na realaciji pacijent-zdravstvena ustanova.

Crno na belo: Natpis na toaletu

Promo

Crno na belo: Natpis na toaletu, Foto: Promo

Da pacijentima u tom slučaju ne mogu pomoći ni zaštitnik prava osiguranika, ni zaštitinik prava pacijenata potvrđeno nam je i u Ministarstvu zdravlja.

Problem je zapravo što je odrešene ruke direktorima domova zdravlja za takvo ponašanje dao Zakon o zdravstvenoj zaštiti korisnika. Nažalost, Dom zdravlja „Zvezdara“ nije jedini koji je stavio „katanac“ na toalet za pacijente.

- Neki domovi zdravlja kao što su Zvezdara, Čukarica i drugi, uveli su kao meru predostrožnosti zaključavanje pojedinih toaleta. Iako je Sekretarijat za zdravstvo mišljenja da toaleti u zdravstvenim ustanovama treba da budu otvoreni, direktori zdravstvenih ustanova su u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti odgovorni za organizaciju rada i rukovođenje procesom rada u zdravstvenoj ustanovi da predstavljaju i zastupaju zdravstvenu ustanovu i odgovorni su za zakonitost rada zdravstvene ustanove - rečeno nam je iz Sekretarijata za zdravstvo Grada Beograda. 

Direktorka bez komentara

Kako bismo saznali zbog čega se direktorka Dragana Bjelanović Trifunović odlučila na takvu meru, obratili smo se Domu zdravlja na Zvezdari, koji nam nije direktno odgovorio na pitanja, već je odgovore prosledio Sekretarijatu za zdravstvo. - U toaletima su nestajali delovi sanitarnih elemenata, dešavala su se zapušenja, paljenje plastičnih delova, što je moglo izazvati požar i nesagledive posledice. U večernjim satima psihijatrijski pacijenti su se krili u toaletima, nalazili smo i predozirane narkomane, koji su toalete koristili za drogiranje i drugo - kažu u Sekretarijatu.

Komentari (5)

Драгомир

18.05.2016 20:59

- Ти би да ожениш моју ћерку? - Баш тако! - Радиш ли?Колика ти је плата? - 250 евра! - Аух,па она толико троши на клозет папир! - Леле,ала је она усраницааааа!

sladjana

18.05.2016 21:02

Pokusavate od svega da napravite senzaciju. Podrzavam odluku.

dr

19.05.2016 00:30

slazem se u potpunosti sa merom. Mnogo puta je prvo nestajao kljuc,pa potom slavine vise puta,da bi u poslednjih godinu dana neko palio vodokotlic u vise navrata.Direktor ima pravo da stiti imovinu ustanove za koju je zaduzen,pa ako treba i na ovaj nacin.

Dr Miggyy

19.05.2016 07:10

WC (toilet) DZ „Zvezdara“, je zaključan, a njegova eksploatacija je moguća uz ličnu kartu. Ovo je jedini slučaj, ali je ipak bolji od onog na Železničkoj stanici u Beogradu. Tamo WC je zatvoten zbog neizdavanja fiskalnog računa. Korisnici treba da vode računa o higijeni i drugih nagona, pre nego što dođu i poljube vrata toaleta. Gori slučaj bi bio da korisnicima proveravaju koju i kako obavljaju fiziološke potrebe. Koji izumi ljudi boži.

djole

19.05.2016 10:06

Vasem novinaru su krivi rukovodioci DZ, a ne pacijenti. Sci znamo da smo zemlja sa najnizim higijenskim navikama u Evropi. Zato su i u autobusima u dugolinijsjom saobracaju redovno zakljucani toaleti. I kad se nista neunistava, i ne krade, sigurno 80% korisnika ne koristi vodokotlic posle velike nuzde, a pogotovo posle male. Kakvi su nam toaleti u hipermarketima, na autobuskim i zeleznickim stanicama? Nisu Turci krivi, tamo su javni toaleti cistiji!