Pružni prelaz Đurinci
Privatna arhiva
Pružni prelaz Đurinci

Privatna arhiva

Pružni prelaz Đurinci, Foto: Privatna arhiva

Umalo da izginu za Kosovo nadomak Beograda! I to sve zbog pokvarenih rampi na pružnom prelazu Đurinci, kod Sopota, kada su baka i unuče u automobilu mogli da se direktno zakucaju u čuveni brendirani voz „Kosovo je Srbija“.

Beograđanka L. Z. vozila je svog unuka. Razmišljala je, kako navodi za „Alo!”, šta će sve da mu kupi i u tom raspoloženju polako klizila ka pružnom prelazu. Ni sanjala nije da je od katastrofe deli nekoliko sekundi. U sledećem momentu noga joj je bila na kočnici jer se umalo sudarila sa vozilom ispred sebe, koje je isto tako naglo zakočilo da je ne bi udarilo - u voz! I to onaj brendirani „Kosovo je Srbija”, koji je lagano, pred njihovim očima, prolazio dok su rampe bile podignute, što je za vozače siguran znak da lokomotive nema na vidiku!

"Železnice Srbije“: Ispraznila se baterija!

U „Infrastrukturi Železnice Srbije“, pošto su pogledali fotografije naše čitateljke, kažu za „Alo!” da taj putni prelaz kraće vreme nije bio u funkciji jer se ispraznila akumulatorska baterija. - Naši nadležni odmah su izašli na teren i otklonili smetnju i sada je taj prelaz ponovo u funkciji. On je, inače, osiguran znakovima drumske signalizacije, što je dovoljno da vozače upozori da mu se približavaju i da je po članu 100 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima vozač drumskog vozila dužan da propusti šinsko vozilo. U slučaju kvara na putnom prelazu, mašinovođa dobija pisani nalog, a postupak koji tada sprovodi strogo je definisan našim pravilnikom. On propisuje da je mašinovođa dužan da zaustavi voz ispred putnog prelaza, oglasi se zvučnom signalizacijom, a kada se uveri da su se drumska vozila zaustavila ispred prelaza, kod signalnog znaka, on lagano i pažljivo nastavlja vožnju - naveli su nadležni.

- Videla sam da se približavamo pružnom prelazu. Vozač ispred mene vozio je lagano. Oboje smo videli podignute rampe s jedne i druge strane pruge, što je nedvosmisleno ukazivalo na to da se voz ne približava. Semafor ispred pruge nije u funkciji, ali je pružni prelaz dobro obeležen. Naravno da smo svi bili oprezni. Shvatila sam, po ponašanju vozača ispred sebe, da voza nema u blizini. Ni on ni ja nismo čuli nikakvu sirenu, niti bilo koji drugi zvuk koji bi naznačio da je voz tu negde. A onda je usledio šok! Vozač ispred naglo koči, ja za nim! Pokušavam da se ne zakucam u zadnji deo njegovog auta. Uspevam. Čelo mi se zalepilo za šoferšajbnu, a unuče sam dobro cimnula u njegovom sedištu. Srećom, bilo je vezano, tako da se nije udarilo. A onda, kao u nekom filmu, pomolio se voz ispred nas! Klizili su vagoni na kojima je pisalo „Kosovo je Srbija” - priča ta preplašena žena za „Alo!”.

Prema njenim rečima, osetila je kako joj se hladan znoj sliva niz leđa, srce ubrzano tuče u grudima i kako gubi vazduh.

- Pri pomisli da su točkovi lokomotive mogli da nas samelju, jeza mi je prodrmala svaki nerv. Uzela sam detetovu flašicu vode, prosula malo na dlan i umila se. Koji ludak je ostavio podignute rampe? Ko nas je to ugrozio? Ljudi, vodite računa! Ne verujte ni kada je na semaforu zeleno. Zaustavite se i čekajte. Prislonite uvo na prugu, kao Indijanci, ako treba! Ovaj dan ću slaviti kao drugi rođendan. Voz „Kosovo je Srbija” prošao je pred našim očima. Ni ja ni taj vozač ispred nekoliko sekundi nismo smeli da ubacimo u brzinu, pritisnemo gas i pređemo prugu - priča u dahu L. Z., koja nam je prosledila i fotografije voza.

Damir Okanović: Opasno po život!

- Saobraćaj na pružnom prelazu nije bio obezbeđen na odgovarajući način i postojala je opasna situacija, koja je srećom izbegnuta. Vozači nisu dužni da očekuju nepropisno ponašanje ostalih učesnika u saobraćaju, ali i lica koja su zadužena za održavanje puteva i pružnih prelaza. Oni ne mogu biti odgovorni ukoliko budu iznenađeni zbog neispravnog pružnog prelaza. Na pružnom prelazu na kojem postoje rampe, odnosno svetslosna signalizacija, vozači nemaju razloga da očekuju nailazak voza ukoliko su rampe podignute ili ukoliko im svetlosna signalizacija na to ne ukazuje - objasnio je Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

 

Komentari (9)

Sosa

15.02.2017 20:42

Taj voz je proklet. Bog se ljuti na izrugljivanje pravoslavlja.

milomir.dv

15.02.2017 20:50

Po bičaju kriva je viša sila.Dokle.

blaf

16.02.2017 00:02

@milomir.dv - Не пада ти на памет да је та "виша сила" неки лопов који је покрао нешто каблова?

peking

16.02.2017 02:54

Gospoda GROFOVI ne daj boze da spuste staklo na vratima da bi bolje culi da slucajno ne nailazi voz.

masinovodja

16.02.2017 08:02

Zeleznicu vode sve stranacki SNS kadrovi pa oni su red voznje uradili gde rampe ne rade da bi otpustili boktere kao visak zbog svojih kadrova da ih zaposle!??Rec je o pruzi SU-Bogojevo-NS voz ima romb ucrtan da staje i propusta vozila a postoje rampe???Zamislite sada u magli tu situaciju da vam sleper udari u pola voza prebrojavaćete mrtve ceo dan tamo!!!Nije to jedini pravac da je tako a ovde nije tacno da su baterije već se nagazne papučiće i signalizacija kvare a SS mehanicari nemaju delova!

nemo

16.02.2017 08:19

okanovići i bezbednost saobraćaja

Драгомир

16.02.2017 08:24

Ко прати коментаре може да примети да ја добро познајем железничке проблеме јер се дружим са бројним машиновођама или ти железничарима.Довољно је да један од вас читалаца обрати пажњу када прелази пругу ДА НЕ ВЕРУЈЕ СКАЛАМЕРИЈИ КОЈА ШТИТИ ВОЗИЛА ОД СУДАРА СА ВОЗОМ!Ако ПОЛУБРАНИК (не РАМПА) је подигнут НЕ ТРЕБА МУ ВЕРОВАТИ?Никако да станеш возилом на сред шина па да тада гледаш лево и десно.Тада ћеш заборавити да ти је мењач у трећој и ЕТО ГАШЕЊА МОТОРА када кренеш!

ImePrezime

16.02.2017 08:41

Не кривите све воз Косово је Србија. Он нема овакву локомотиву већ сасвим другачије изгледа. Не браним Железнице Србије које се правдају за небригу својих радника, али јефтини трикови употребе воза Косово је Србија само умањују озбиљност ситуације у којој су се нашли....

Jo a

16.02.2017 11:22

Pise lepo znak stop i andrijin krst.