mobilni telefon
Foto: Alo/Shutterstock

Kao što se može videti iz navedenih primera, poruke stižu sa brojeva koji nisu podržani u zemlji, kao i sa linkova koji ne vode ni do kakve postojeće stranice. Pored ovoga, prevara je logična i po lošem prevodu, obično na ćirilici ili mešanju ćirilice i latinice.

Nadležni apeluju da se pažljivo čitaju poruke zbog ovakvih grešaka, jer je veoma lako brzopleto ili sa nepažnjom reagovati — pogotovo u eri internet prodaje.

Iz JP Pošta Srbije su saopštili da su obavešteni o najnovijem pokušaju zloupotrebe logotipa i imena ovog preduzeća putem lažnih mejlova i podsećaju da da ovaj način nikada ne komuniciraju sa korisnicima niti traže bilo kakva onlajn plaćanja za realizaciju usluga. Slučaj je kao i svi pređašnji, odmah prijavljen Nacionalnom CERT-u.

Internet prevara

Printscreen

 

 

Šta ako ste prevareni

U slučaju da građani ipak unesu podatke sa kartice na određeni sajt, neophodno je da se bez odlaganja jave svojoj banci i blokiraju dalje korišćenje kartice, a nakon što obaveste banku o zloupotrebi, rizik izvršenja narednih transakcija (nakon blokade kartice) prelazi na banku koja je izdala platni instrument.

- Korisnici se bankama mogu obratiti pisanim prigovorom po uputstvima na internet stranicama svoje banke. Ukoliko ne budu zadovoljni odgovorom banke ili im taj odgovor ne bude dostavljen u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora, korisnici mogu uputiti pritužbu NBS putem sledećeg linka: https://nbs.rs/sr_RS/ciljevi-i-funkcije/zastita-korisnika/prigovor/. Građanima je dostupna i brošura „O čemu treba voditi računa pri korišćenju platnih kartica na internetu“, koju je izdala NBS radi informisanja javnosti sa koracima koje građani mogu preduzeti kako bi bezbedno koristili finansijske proizvode i plaćali usluge na internetu – savetuju u NBS.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading