NISTE ZADOVOLJNI VISINOM SVOJE PENZIJE Evo šta treba da uradite, ovo su pet ključnih koraka
Foto: Alo/Foto Alo/ilustracija

Takva situacija se događa jer PIO fond često nema sve dokaze kojima se potvrđuje staž, tj. firme u kojima su osiguranici radili prosto nisu na vreme, ili nisu uopšte, podnele podatke koji dokazuju uplatu doprinosa.

Na tri godine je vremenski ograničeno svako privremeno rešenje o penzionisanju poslednjim izmenama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju. To znači da ukoliko se u tom vremenskom periodu podaci koji nedostaju iz staža ne prikupe, akontativni iznos penzije iz privremenog postaće konačan, a Fond PIO će doneti odgovarajuće rešenje po službenoj dužnosti.

Penzioner može da se žali ukoliko nije zadovoljan obračunom penzije koji mu je uradio PIO fond i to na sledeći način:

Prvi korak - Kada je reč o drugostepenom postupku, ukoliko je podnosilac zahteva nezadovoljan dobijenim rešenjem, ima pravo žalbe u roku od 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji tzv. pouka o pravnom leku.

Drugi korak - Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, i to direktno na šalteru ili poštom kao preporučena pošiljka.

Treći korak - Prvostepeni organ ispituje da li je žalba dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, pa ako utvrdi da nije - odbacuje je. Ukoliko je ona dopuštena, blagovremena i izjavljena od ovlašćenog lica, prosleđuje je drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.

Četvrti korak - Rešenjem drugostepenog organa žalba može biti odbijena, usvojena ili delimično usvojena. Drugostepeni organ obično nalaže dalje radnje i postupak prvostepenom organu ili, ređe, sam meritorno odlučuje o pravu.

Peti korak - Spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da u skladu sa drugostepenim rešenjem donese odgovarajuće rešenje u prvom stepenu.

BONUS VIDEO:

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading