Vlada upravlja Er Srbijom, a ne Etihad


Profimedia
To je u skladu sa evropskim pravilima, pa je "Etihad" dobio zeleno svetlo za poslovanje po standardima EU i u našoj zemlji.
Kako je preneo taj list, istraga EK o vlasničkoj strukturi u "Er Srbiji" trajala je više od dve godine, a prekjuče je završena sa pozitivnim ishodom.
Udarne vesti

Studenti koji žele da uče: Izglasan prekid štrajka na Medicinskom fakultetu; Pozivamo rektora na dijalog

Evo dokle su nas doveli blokaderi! Medicinski fakultet gubi svetsku akreditaciju?! (FOTO)

VUČIĆ SAOPŠTIO: Sankcije NIS odložene za još 30 dana
EK je 2014. godine započela širu istragu o ulaganjima "Etihada" u evropske kompanije, pa je deo te istrage bilo i preuzimanje "Er Srbije".
Prema pravilima EU, kojih i Srbija kao kandidat za članstvo mora da se pridržava, ulagač koji nije iz Evrope, može da bude manjinski vlasnik i ne sme da preuzme kontrolu nad odlučujućim poduhvatima firme, pa je Komisija tražila pojašnjenje da li je to situacija i sa "Er Srbijom".
Uslov je da kontrola avio-prevoznika ostane u rukama većinskog vlasnika kako se ne bi prekršio Sporazum o otvorenom nebu, koji je i naša zemlja potpisala.
Kako pišu Novosti, veruje se da je nemačka "Lufthanza" odigrala ključnu ulogu u odluci EK da istraže ulaganja "Etihada" u Evropi, zbog planova Emiraćana da povećaju svoj kapital u drugom po veličini nemačkom prevozniku "Er Berlin", kao i investiranja u "Alitaliju".
Kao rezultat toga, "Er Srbija" se našla u sporu "Lufthanze" sa "Etihadom".
Upravo je i "Lufthanzin" direktor Karsten Špor, aprilu 2015. godine, rekao da "Etihad" treba da poštuje evropske zakone i da se angažuje više kako bi se izbegli sukobi sa EU.