Bestseler u punoj snazi!
Odluka Britanaca da u skoroj budućnosti napuste Evropsku uniju potegla je mnoga pitanja, a jedno od ekonomskih je kako će se Bregzit odraziti na cene novih automobila koji se sklapaju na Ostrvu, a prodaju na Starom kontinentu, uključujući i našu zemlju.
Odmah nam pada na pamet „kaškai”, rodonačelnik klase kompaktnih krosovera, koji se od svoje prve generacije prodaje u milionskom tiražu, a trend se nastavio i pre dve godine, kad je na tržište stigao njegov naslednik.
Preciznih odgovora za sada nema, pošto još nije izvesno kad će, ukoliko do istupanja dođe, početi da se primenjuju novi carinski režimi, zbog čega o „kaškaiju” i još nekolicini modela drugih proizvođača možemo da razmišljamo na način na koji pravimo kalkulacije pri kupovini i ostalih novih automobila iz Evrope.
„Kaškai“ je dobro poznat automobil, pa ćemo ovog puta samo ukratko o njegovim vrlinama - mana gotovo da i nema... To je klasičan „nisan“, ali iz nekog višeg segmenta sa dozom premijum osećaja, koji rivali danas ne mogu da pruže. U kabini su kvalitetni materijali i odlična završna obrada, ali više od toga treba pohvaliti odličnu poziciju za volanom i jako udobna sedišta. Na zadnjoj klupi ima mnogo prostora za noge, a središnji deo naslona može da se preklopi i omogući veoma komforno putovanje za dvoje putnika. Prostora za glavu ima više nego dovoljno.
„Nisan“ je svoj glavni model opremio svim mogućim sistemima za pomoć vozaču, a ponuda motora može da zadovolji sve ukuse.
Uz dobar izbor u vidu proverenog 1,5-litarskog dizelaša sa 110, osim dva naftaša, nude se i dva benzinska motora - snažniji 1,6-litarski DIG-T sa 150 KS i „Nisanov“ favorit, 1,2-litarski DIG-T, koji ima zadatak da kod nas zameni prilično rasprostranjeni atmosferski 1,6-litarski benzinac. Mali motor iznenadio je agilnošću u relativno velikom automobilu, sjajno „sarađujući” sa automatskim menjačem, pokazujući mali nedostatak elastičnosti u retkim trenucima, kao što su preticanja.
Na otvorenom putu, u krstarećoj vožnji, tih je i dovoljno snažan, a jedina povećana buka koja se u tim trenucima javljala je ona koju je pravio vetar oko retrovizora, što je ujedno i jedini korak na kojem bi u „Nisanu“ trebalo da rade kada budu razmišljali o restilizaciji.
Tehnički podaci
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T
- Motor benzinski, četiri cilindra, turbo
- Zapremina 1.197 kubika
- Snaga 85 kW (115 KS) pri 5.200 o/min
- Maks. obrtni momenat 165 Nm pri 1.750 o/min
- Prenos automatski X-tronic menjač
- Pogon na prednjoj osovini
- Dimenzije 4.377x1.806x1.590 mm
- Masa vozila 1.332 kg
- Prtljažnik 401/1.569 lit.
- Ubrzanje 0-100 km/h 10,4 sekunde
- Maksimalna brzina 175 km/h
- Cena od 18.600 evra
- Cena testiranog primerka od 24.750 evra