Miloš Veliki auto-put
Tanjug/Zoran Zestic
Vozač, kola, automobil, saobraćaj

Shutterstock, ilustracija

Vozač, kola, automobil, saobraćaj, Foto: Shutterstock, ilustracija

U mnogim Evropskim gradovima već postoje ograničenja ili zabrane vožnje za dizelaše, a te mere, za sada, pogađaju vlasnike starijih vozila zaključno sa standardom euro 5.

Vlasnici novih dizelaša neće moći da odahnu, a ko u Nemačkoj kupi dizel automobil, kupuje ga na sopstvenu odgovornost i uz veliki rizik.

Prema procenama, nalazi se oko 350.000 vozila sa standardom euro 5 motorima, što je više od 5 milijardi evra, te su trgovci pod pritiskom da ih se što pre reše. Dizelaši u proseku čekaju na kupce 106 dana, a svaki dan trgovce košta oko 26 evra po vozilu, tako da su oni pod dodatnim pritiskom da ih se reše.

DW je pričao sa očajnim prodavcima automobila, od izbijanja takozvanog dizelgejta, sve manje Nemaca hoće da vozi dizelaša.

Nemac Akajgan Husun nikako da se reši nekih automobila, a do nedavno mu je odlično išla prodaja novijih, bolje opremljenih dizelaša.

- Dizel pasat euro 6, njegova cena je pre pola godine bila 28.000 evra, a mi ga trenutno prodajemo za 21.000 i još nismo našli kupca - rekao je Husun.

Dizel pasat, standard euro 6, BMW iz lizing programa, sa svom dodatnom opremom ne može da se proda, a na placevima automobila u Nemačkoj gomilaju se polovni dizelaši.

Pitanje je koliko dugo će Hasan uspeti da preživi pad prodaje dizel modela, a njegov promet je dramatično pao.

Zabrane vožnje važe samo u ekološkim zonama, a ne u celom gradu. Trenutno je u 50-ak Nemačkih gradova delimično ograničeno kretanje ili se planira uvođenje takvih mera.

Komentari (1)

MMS Car

25.11.2019 16:00

Za nov auto treba dosta kesha, jeftin dizelas sa euro5 motorom kod nas bi svako kupio da ima novac.