Recept za moderni pikap
„Navara“ je na naš test stigla u vrhunskom paketu opreme „tekna premijum“, do zuba naoružana svim mogućim sistemima koji olakšavaju vožnju u svakodnevnim uslovima. Za „navaru“, međutim, postoji i ponuda dodatne opreme koja je više od pomoći onima koji ovaj automobil žele da koriste za teške poslove ili kao pomoć u obavljanju svakodnevnih zaduženja.
U Srbiji
„Navara“ može da se nabavi sa početnom cenom od 26.667 evra (bez PDV-a za verziju sa slabijim 2,5-litarskim motorom sa 163 KS i u „vizija“ paketu opreme), a lako „dobacuje“ do iznosa koji se kreće i preko 41.000 evra...
Postoji i nešto više za one druge, koji „navaru“ vide kao savršeno vozilo za odlazak u prirodu, kampovanje ili surfovanje, a kasnije i odlazak u provod, sa brojnim opcijama personalizacije, kao da je u pitanju neki mali sportski „hečbek“, a ne grdosija dugačka gotovo 5,5 metara i visoka blizu dva! Baš zato što je tako ogroman, delovalo je da će se teško snaći u vožnji gradskim ulicama, ali „navara“ je pokazala suprotno.
Snažni 2,5-litarski motor sa 190 KS (postoji i slabija verzija sa 163 KS) u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom (osnovna ponuda je 6-stepeni manuelni menjač) ima zadovoljavajuća ubrzanja sa blagom „rupom“ prilikom agresivnog pritiskanja papučice gasa, ali ono što najviše oduševljava je lakoća upravljanja.
„Navara“ deluje veoma agilno i zbog visoke pozicije sedenja i forme prilično je pregledna, a kao pomoć, tu je dobro poznati „štit“ sa kamerama i senzorima koji vozaču omogućavaju da u svakom trenutku dobije dodatne „oči“ prilikom manevrisanja na skučenom prostoru. Nova „navara“ na zadnjoj osovini u visokim paketima opreme više nema lisnate opruge, već je opremljena savremenim „multilink“ sistemom, koji je čini udobnom kao i svaki drugi automobil, a nestalo je i neprijatno poskakivanje zadnjeg dela u vožnji na otvorenom putu kad aukto nije opterećen...
Uz sve što uz „navaru“ stiže, od osnovnog „vizija“ paketa (ABS, ESP, EBD, sistem za izbegavanje frontalnih sudara, pomoć pri kretanju na uzbrdici i spuštanju nizbrdo, blokada diferencijala i njegova elektronska funkcija, tempomat, putni računar...), u „tekni premijum“ se dopunjava zadnjim parking senzorima, pranjem prednjih svetala, kožnim enterijerom, staklenim krovom, priključkom za prikolicu, „Nissan Connect 2.0“ sistemom (7-inčni ekran i navigacija), sistemom četiri kamere oko automobila za parkiranje... Uz još dva „međupaketa“ opreme („acenta“ i „n-konekta“) „navara“ je pokazala kako treba da izgleda moderni pikap. Nije dovoljno da samo bude sirovo snažan. Mora da bude „multipraktik“, da bude udoban i zabavan za vožnju. Zato nije jeftin kad pruža sve pomenuto, ali nekome može da bude interesantan zato što je sa svim svojim karakteristikama pokazao da je dva automobila u jednom. I više od toga...
Nissan NP 300 Navara
190 AT Tekna Premium
Motor 4-cilindrični, dizel, tvin-turbo l Zapremina 2.298 kubika l Snaga 140 kW (190 KS) pri 3.750 o/min. l Maks. obrt. moment 450 Nm od 1.500 do 2.500 o/min. l Prenos 7-stepeni, automatski l Pogon na svim točkovima l Dimenzije 5.300/1.850/1.840 mm l Međuosovinsko rastojanje 3.150 mm l Maks. nosivost tovarnog prostora 1.052 kg l Masa praznog vozila 1.958 kg l Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sek. l Maksimalna brzina 180 km/h l Cena testiranog primerka 41.750 evra (sa PDV-om)