Saveti kako da operete dobro auto, a da ne oštetite farbu kao što to radite u samouslužnim autoperionicama!
Nepranje i nepravilno pranje štetni su za farbu automobila. U oba slučaja automobil počinje da izgleda staro, lakiranje gubi sjaj, mat crni elementi postaju sivi, a sjajni se grebu
Nepranje i nepravilno pranje štetni su za farbu automobila. U oba slučaja automobil počinje da izgleda staro, lakiranje gubi sjaj, mat crni elementi postaju sivi, a sjajni se grebu. Sive felne mestimično postaju crne, a jednom crne gume - prljavo sive. Savetujemo kako i čime oprati automobil da bi sporije stario i čak izgledao sve bolje i bolje.
Za pranje automobila, osim vode, potrebna vam je kombinacija mehaničkih sredstava, deterdženata odgovarajućeg kvaliteta i koncentracije, temperature i ... vremena. Da biste skratili vreme pranja, potrebne su vam jače hemikalije i voda na višoj temperaturi ili veći pritisak - baš kao u automatskoj perionici automobila. Ali da li je to zdravo za automobil? Naravno da ne. Jedan lak može bolje da podnese grubu obradu, a drugi manje - bar naizgled. Od čega to zavisi?
Kako je lak oštećen?
Premaz elemenata karoserije automobila sastoji se od nekoliko slojeva: antikorozivni premaz, temeljni premaz, podloga (tj. Boja - to je vrlo tanak i nežan sloj) i spoljni sloj prozirnog laka. Zanima nas ovaj spoljni, relativno debeli sloj - oko 30-60 mikrometara bistrog laka - on se pročišćava, grebe , izložen je korozivnim hemikalijama.
Lak se ogrebe - zapravo, premaz je prilično mekan, svako čvršće trljanje sunđerom ili četke o lak ostavlja tragove ako ga pogledamo pod mikroskopom. Samo što su u zavisnosti od uslova oni manje ili više vidljivi. Najveće štete mogu se videti na suncu i na tamnom laku - najčešće u crnoj, grafitnoj i tamnoplavoj boji. To je zato što su ivice ogrebotina na bezbojnom laku bele ili sive - jasno ih možete videti na tamnoj osnovi u obliku „kružnih“ ogrebotina. Šteta je manje vidljiva na belom ili sivom laku, ponekad gotovo nikako. Događa se upravo suprotno: samo uglačana, „rekonstruisana“ boja daje „Vau“ efekat - mnogi od nas ne shvataju kako savršeno uglačana bela boja automobila može zablistati!
Lak oksidira - pod uticajem hemikalija, posebno alkalnih sredstava, i pod uticajem sunca. Spoljni sloj laka postaje hrapav na dodir i dosadan. Sve se više zaprlja.
Lak se ošteti u tačkama - pod uticajem, na primer, ptičjeg izmeta i sokova nekih drveća zagrejanih na suncu - uz malo peha, lak počinje da se ljušti na jednom mestu ili se pojavljuje korozija.
Kako se guma uništava?
Guma se trlja i postaje siva, što se posebno može videti na gumama. Na ovaj proces utiče delovanje sunca i alkalna hemija. Ponekad pranje guma posivi i to je nepovratan proces, ali ... može se maskirati.
Kako se uništava plastika?
Zavisi šta. Crni „strukturni“ branici postaju sive boje, sočiva farova postaju mat, a sve popularnija iznutra i izvan automobila, sjajna crna „klavirska“ plastika grebe strašno i vrlo lako, ukrasni elementi brzo postaju neugledni. Ovaj materijal je prilično mekan, pa nekoliko brutalnih pranja - i već je star.
Automatska praonica automobila - ako možete, izbegavajte!
Četke automatske autopraonice rade sa ogromnim pritiskom, a pored toga nisu uvek čiste. Ako je automobil ispred nas ušao u autopraonicu i pre ulaska je bio potpuno blatnjav, četke će sigurno sadržati čestice peska. Osim toga, ili čak pre svega, „naše“ blato loše radi - ne ispire se temeljno pre „četkanja“. Činjenica da četke ne dopiru do svakog kutka, automobili su često samo „napola“ čisti je druga stvar. A hemija - hemija ima malo vremena za delovanje, pa je agresivna i prilično koncentrisana. Rezultat su „kružne ogrebotine“ vidljive na suncu, kao i brzo uništeni ukrasni elementi od sjajne plastike.
Šta možete da uradite? Izaberite takve autopraonice (one su u manjini) u kojima zaposleni pere blato i pesak visokopritisnim mašinama.
U interesu je vlasnika autopraonice da koristite lokalnu infrastrukturu i hemikalije od početka do kraja pranja - odnosno beskontaktno pranje ili četku koja dostavlja penu. U najboljem je interesu našeg automobila da to ne učinite, ograničavajući se na upotrebu čiste vode pod pritiskom - da biste prethodno isprali automobil, a zatim - na konačno ispiranje.
Stvar je u tome što su alkalne površinski aktivne supstance koje se koriste u takvim autopraonicama prilično efikasne, ali istovremeno uništavaju lak (ispiraju i najotpornije keramičke premaze, naravno ne u potpunosti odjednom), gumu i plastiku (postaju sive ) i dekorativni elementi (uništavaju oslikane ambleme). Prednost ručnog pranja auta u odnosu na automatsko pranje automobila je radikalno manje ogrebotina na lakiranju.
Šta možete da uradite? Prvo odaberite autopraonice dostupnom četkom - pranje bez dodira je neefikasno, precenjeno. Ipak, najbolje je uzeti malo svog šampona i dobar auto sunđer za osnovno pranje - potrebno je 5 minuta da dobro isprani automobil sunđerom operete. Zatim ih isperite - i gotovo je.
Savet: da biste poboljšali efekat pranja, osušite telo nakon ispiranja