Automobil
Alo!/Dejan Briza
Automobil

Alo!/Dejan Briza

Automobil, Foto: Alo!/Dejan Briza

 

Jedan od tipičnih načina “uštede” je svakako korištenje kombinacije zimsko-letnjih pneumatika na vozilu.

Druga, ništa bolja opcija je dokupljivanje samo jednog para novih zimskih pneumatika dok se za drugi par biraju oni manje istrošeni ili čak polovni.

Možemo reći smrtonosna kombinacija koja je ubitačnija od upotrebe letnjih guma tokom zime.

Ovde se radi o prostim zakonima fizike pre svega. Ukoliko pođemo od pretpostavke da nova zimska guma ima bolju trakciju i prianjanje od letnje ili one istrošene onda je nesporno da se na različitim osovinama javljaju i različite sile.

gužva, saobraćaj,

printscren youtube

gužva, saobraćaj, , Foto: printscren youtube

 


Ukoliko se na automobil postave nove zimske gume na prednje točkove koji su mahom i pogonski, a na zadnjim točkovima ostavimo letnje ili zimske istrošene gume vozač može biti u velikom problemu.

U takvoj kombinaciji različitih pneumatika prilikom iznenadne promene pravca moguća su iznenađenja. Nove zimske gume se “drže” za podlogu dok je trakcija zadnjih značajno manja. Naravno, zbog smanjenog gripa na zadnjoj osovini, proklizavanje je neminovno kao i gubitak kontrole nad vozilom.

Dakle, oprezno s kombinovanjem pneumatika!