Vratite sve na fabričko stanja, evo koja vozila neće proći tehnički!
Veliki uvoz polovnjaka iz zapadne Evrope doprineo je tome da se na našim putevima pojavi i veliki broj zagađivača, jer posle uvoza mnogi vlasnici u dogovoru sa majstorima, da ne bi menjali ili čistili izduvni sistem, uklonili su katalizatore i DPF filtere, ali i lambda sonde, koje mere zagađenje koje motor ispušta u vazduh


Profimedia
Mnogi neće proći tehnički pregled, ako zbog prepravki na vozilu njihov automobil dodatno zagađuje vazduh, što je manje-više poznato.
Počevši od 5. jula 2021. godine, vozači će biti primorani da svoja vozila vrate na fabrička stanja, tačnije, moraće fizički da poseduju katalizatore i DPF filtere, u suprotnom tehnički za registraciju vozila neće proći.
Veliki uvoz polovnjaka iz zapadne Evrope doprineo je tome da se na našim putevima pojavi i veliki broj zagađivača, jer posle uvoza mnogi vlasnici u dogovoru sa majstorima, da ne bi menjali ili čistili izduvni sistem, uklonili su katalizatore i DPF filtere, ali i lambda sonde, koje mere zagađenje koje motor ispušta u vazduh.
DPF filter je napravljen da kod dizel vozila izdvaja azot-dioksid, najveći problem u zagađenju.
Univerzalni katalizatori će ljudi moći da se nabave, oni koji su skinuli svoje katalizatore i prodali za 50 evra, moći će da kupe za 100 do 150. Polovni DPF filteri su oko 1.000 evra, u dobrom stanju sa Zapada idu i do 6.000 evra u zvanično ovlašćenim servisima.
Kod “benzinaca” je problem lambda sonda, to je uređaj koji meri zagađenje unutar katalizatora, mnogi su skinuli tu sondu i prepravili kompjuterski sistem da lažno očitava zagađenje da bi mogli da voze.
Javlja se i greška “check engine” zbog zapušenog katalizatora ili skinute lambda sonde.
Poučeni iskustvom iz inostranstva, mnogi automobili koji imaju katalizatore i DPF filtere neće moći da idu centrom grada.
Postoje razmišljanja da se ograniči ulazak u grad automobilima koji su veliki zagađivači. Sve evropske metropole su to uradile.
BONUS VIDEO
Naša preporuka