Beograd dobija oazu u rangu sa svetskim metropolama
– Linijski park će imati deset celina. Idejna rešenja je izradilo 55 mladih ljudi, koji su se kvalifikovali kroz postupak koji smo sproveli početkom godine. Tih deset celina su jedna funkcionalna celina koja čini linijski park. On počinje tridesetak metara od Beton hale, a završava se kod Pančevačkog mosta. Ta teritorija obuhvata staru železničku prugu, koja nije u funkciji od kada smo počeli da gradimo Beograd na vodi. Tada je potpuno promenjena železnička mreža, pa smo konačno uspeli da prodremo iz urbanih delova grada do Save. Sada kroz linijski park isto to radimo samo na dunavskoj strani, tako da će prvi put od kada je izgrađen taj deo Beograda moći nesmetano da se priđe Dunavu pešačkim i biciklističkim koridorima. Konačno će zaživeti sve oblasti uz linijski park i to će biti zdravo mesto za život, gde će se nalaziti pravi parkovi po ugledu na Njujork, Pariz, Valensiju – pojasnio je Stojčić.
Prema njegovim rečima, linijski park će potpuno transformisati čitavo tkivo od 4,6 kilometara.
– Linijski park zauzima javnu površinu gde je nekad bila pruga i sve parcele su u vlasništvu Grada Beograda ili Republike Srbije. Mi ćemo dodatno ući sa obe strane u naselja, gde god je to moguće, kako bi ga povezali sa postojećim otvorenim prostorima u stambenim blokovima. Ideja je da ceo taj deo grada od 4,6 kilometara pa puta kilometar bude renoviran u nekom trenutku, ali sada krećemo po celinama. Nadamo se da će uspešno biti sprovedena nabavka za izvođenje radova, koja opet podrazumeva izvođenje po celinama jer ima dosta objekata koje treba ukloniti, imovinsko-pravni postupci treba da krenu krajem januara sledeće godine, tako da će to sigurno trajati dve do tri godine – rekao je Stojčić.
Prema njegovim rečima, idejno rešenje je urađeno, u toku je izrada plana detaljne regulacije, obezbeđena su sredstva za projektnu dokumentaciju koja će biti raspisana, odnosno nabavka će biti raspisana verovatno početkom februara.
– Čim to bude završeno, idemo u sledeću fazu, u nabavku za izvođenje radova. Faze će zavisiti od procene imovinsko-pravnih postupaka koje treba da sprovedemo za svaki od objekata. Zavisno od te brzine, videćemo koja će celina biti prva, druga, treća, ali verovatno će se to izvoditi u dve faze, a možda i tri. Možda su građevinski najjednostavnije, ali i najkomplikovanije prve tri celine, jer obuhvataju deo bedema Kalemegdana. To znači da ćemo tu imati rekonstrukciju bedema, a takođe imamo i plato kod Kule Nebojša koji je kulturno-istorijski značajan. Tu ćemo pokušati da izvedemo radove kako bi se odbranili od voda, jer kada su visoke vode, tu sve poplavi pa ćemo ovom intervencijom i to pokušati da razrešimo. Naravno, svaka celina ima svoju problematiku, možda najviše u imovinsko-pravnom smislu, a izazov će biti saobraćajno povezivanje jer linijski park u kontinuitetu ima 4,6 kilometara i nigde ga ne preseca kolski saobraćaj. To znači da ćemo svuda imati podvožnjake ili neke druge načine prelaska tako da će pešaci i biciklisti moći u kontinuitetu da se kreću svih 4,6 kilometara – naglasio je Stojčić.
Procena je, dodao je Stojčić, da je vrednost ovog projekta oko 55 miliona evra i naveo da će park imati drastičan uticaj na razvoj Beograda. On je rekao i da je pripremljen četvorominutni film o ovom parku kako bi građani videli gde se nalazi teritorija koju on obuhvata, kao i šta je ideja u smislu izvođenja radova na tom potezu.
Pročitajte još:
IZRAELSKI AMBASADOR JE VIŠE OD DIPLOMATE! Goran Vesić se danas sastao sa Jalom Vilanom
Radovi na rekonstrukciji Sahat kule polako se privode kraju (FOTO)
"ULAŽEMO U BUDUĆNOST" Završena izgradnja dečjeg igrališta na Zvezdari!
MARKO STOJČIĆ: "Linijski park će značajno uticati na razvoj Beograda" (FOTO)