noavc
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

U dve teške nesreće u protekla dva dana u Beogradu učestvovala su vozila javnog prevoza. Kakve obuke i kontrole prolaze oni koji prevoze putnike u prestonici?

Potrebni su i traženi kao zlato - vozači. Sudeći po licencama, imamo 175.000 vozača kamiona i autobusa. Procena Agencije za bezbednost saobraćaja je da nedostaje oko 10.000.

Beogradski saobraćaj

Foto:shutterstock

 

- Produžio sam B kategoriju, ali sam izgubio D i idem da vratim dozvolu. A i dosta je bilo, 42 godine u GSP-u i još dve godine kod privatnika JLD - baš tako je završio razgovor vozač autobusa na liniji 31, verovatno sa kolegom.

Starosna granica i obuka

Trećina profesionalnih vozača starija je od 55 godina, što samo potvrđuje priču vozača u gradskom autobusu. Sada nedostatak vozača rešavamo smanjenjem starosnih granica. Sa 18 godina može se voziti kamion, a autobus sa 21, uz pojačanu obuku.

Autobus

Foto: Shutterstock

 

- Moraju proći obuku od 130 časova teorije i minimum deset časova praktične obuke. Nakon toga polažu ispit i po položenom ispitu oni dobijaju licencu profesionalnog vozača - objašnjava Slobodan Karličić iz Agencije za bezbednost.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading