Srbija traži 10.000 ovih radnika: Pomama za njima, a ovo su uslovi

U dve teške nesreće u protekla dva dana u Beogradu učestvovala su vozila javnog prevoza. Kakve obuke i kontrole prolaze oni koji prevoze putnike u prestonici?
Potrebni su i traženi kao zlato - vozači. Sudeći po licencama, imamo 175.000 vozača kamiona i autobusa. Procena Agencije za bezbednost saobraćaja je da nedostaje oko 10.000.

Foto:shutterstock
- Produžio sam B kategoriju, ali sam izgubio D i idem da vratim dozvolu. A i dosta je bilo, 42 godine u GSP-u i još dve godine kod privatnika JLD - baš tako je završio razgovor vozač autobusa na liniji 31, verovatno sa kolegom.
Starosna granica i obuka
Trećina profesionalnih vozača starija je od 55 godina, što samo potvrđuje priču vozača u gradskom autobusu. Sada nedostatak vozača rešavamo smanjenjem starosnih granica. Sa 18 godina može se voziti kamion, a autobus sa 21, uz pojačanu obuku.

Foto: Shutterstock
- Moraju proći obuku od 130 časova teorije i minimum deset časova praktične obuke. Nakon toga polažu ispit i po položenom ispitu oni dobijaju licencu profesionalnog vozača - objašnjava Slobodan Karličić iz Agencije za bezbednost.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)