KAKO DA IZBEGNETE ČESTE GREŠKE ZA NOVU FISKALNU KASU Pravilno prijavite poslovni objekat na ovaj način
Preduslov za ostvarivanje prava na finansijsku podršku je prethodno uredno podneta prijava sa podacima za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora i poslovne prostorije PGJO. Poreska uprava navodi u saopštenju da je analizom podataka o prijavljenim poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama obveznika fiskalizacije utvrđeno da je u određenim prijavama, uočen niz nedostataka i nedoslednosti kod unosa podataka propisanih Pravilnikom o vrsti i načinu dostavljanja podataka o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama, kao i o načinu generisanja oznake poslovnog prostora. Zbog toga Poreska uprava podseća da je u nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije (polje 2.1) potrebno uneti isključivo naziv prijavljenog maloprodajnog objekta u kome će biti instaliran elektronski fiskalni uređaj i fs nema potrebe ponavljati naziv, odnosno ime i prezime obveznika fiskalizacije, osim ako to nije i naziv poslovnog prostora i poslovne prostorije.
Takođe se u ovo polje ne unosi adresa, tip objekta ili naziv delatnosti. Podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije sastoji se od Jedinstvene oznake koju dodeljuje Poreska uprava i naziva poslovnog prostora i poslovne prostorije. Podatak o nazivu poslovnog prostora i poslovne prostorije će biti upisan u bezbednosni element i ne može se samostalno menjati, bez promene bezbednosnog elementa.
Primer kako izgleda prijava
Na primer: Obveznik fiskalizacije Samostalna trgovinska radnja "Supermarket ABC" , preduzetnik Petar Petrović ima maloprodajni objekat pod nazivom Prodavnica Mirijevski Bulevar, na adresi Mirijevski Bulevar 152. U tom slučaju u prijavi PGJO u polje 2.1 unosi: Prodavnica Mirijevski Bulevar. PIB i naziv obveznika fiskalizicije preuzimaju se iz Registra, dok se podaci o adresi i mestu poslovnog prostora i poslovne prostorije preuzimaju iz polja 2.3 do 2.9 navedene prijave.
Jedinstvena oznaka poslovnog prostora i poslovne prostorije će se upisati u bezbednosni element nakon dodele (u ovom primeru 10000001:) od strane Poreske uprave, u procesu personalizacije bezbednosnog elementa. Kao podatak o tipu poslovnog prostora i poslovne prostorije (polje 2.2) potrebno je uneti jedan od tipova poslovnog prostora i poslovne prostorije propisanog članom 3. pomenutog Pravilnika, uz striktno poštovanje navedenih uslova.
Tako na primer, nemoguće je za obveznika koji pruža stomatološke usluge prijaviti tip poslovnog prostora - AUTOMAT, odnosno samonaplatni uređaj ili DALjINSKA TRGOVINA za obveznika koji pruža usluge u građevinarstvu. Napominjemo da se tip poslovnog objekta bira iz padajućeg menija i označava sa: 1. fiksni - nepomični objekat, 2. pokretni - na prenosivim prodajnim objektima (vozilo, autobus...), 3. daljinska trgovina - trgovina putem interneta i 4. automat - isključivo samonaplatni uređaji (autoperionice, mašine za prodaju kafe, grickalica i benzinske pumpe bez posade...). Za dodatne informacije o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama može se koristiti polje - dodatno. Ukoliko se postupilo drugačije u odnosu na gore napisana pravila prilikom podnošenja prijave sa podacima za poslovni prostor i poslovne prostorije, potrebno je da se obriše poslovni prostor i poslovna prostorija koja je dobila jedinstvenu oznaku i da se podnese nova prijava u kojoj će biti iskazani podaci na ispravan način. Detalji oko načina brisanja poslovnog prostora i poslovne prostorije mogu se pronaći u Korisničkom uputstvu za dostavljanje podataka i generisanje jedinstvene oznake o poslovnom prostoru i poslovnim prostorijama elektronskim putem klikom na link: . Poreska uprava napominje da je u polju 2.12 - datum početka - omogućeno da datum početka korišćenja poslovnog prostora bude u budućnosti.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)