KOLIKO SE ČUVAJU RAČUNI ZA EPS, KABLOVSKU I MOBILNE TELEFONE Potrošači mogu da izbegnu prinudnu naplatu samo ako urade ovo!
Sve ovo ne znači da dug nakon pomenutog perioda od godinu dana ne može biti naplaćen.
Potrošači mogu da izbegnu prinudnu naplatu samo ukoliko ulože prigovor u određeno vreme koje je za to naznačeno.
Takođe, zakonom je zabranjeno da se, nakon godinu dana, dužnik uslovljava naplatom zastarelih potraživanja da bi usluga ponovo bila aktivirana.
- Sve usluge koje dospevaju na mesečnom nivou zastarevaju u roku od godinu dana, prema Zakonu o obligacionim odnosima - objašnjava Mladen Alfirović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
- Dokaz o uplati treba čuvati u tom periodu, odnosno 12 meseci.
Kada potrošači ne vide opomenu, onda slučaj preuzima izvršitelj. Alfirović naglašava i da građani nikada ne treba da izbegavaju rešenje koje im stigne od njega, jer će na kraju platiti "debelu" kamatu.
Mobilni telefon - rok dva meseca
Mobilni i kablovski operateri imaju pravo da prekinu pružanje usluge potrošačima koji dva meseca nisu platili račun.
Kada izmire taj dug, ona će biti ponovo aktivirana. Ukoliko je prošlo godinu dana i potraživanje je zastarelo, operateri nemaju pravo da uslovljavaju korisnika naplatom, da bi im ponovo uključili uslugu.
- Ukoliko ih neko tuži za zastarelo potraživanje i stigne im rešenje od izvršitelja, obavezno treba u roku od osam dana da ulože prigovor - precizira naš sagovornik. - U tom podnesku treba da se pozovu na zastaru. Samo na taj način mogu da zaustave prinudnu naplatu potraživanja, ako su na vreme podneli prigovor.
EPS računi
On ističe da građani pogrešno misle da dug ne može da bude naplaćen ako je prošlo više od 12 meseci ili da će odbijanjem rešenja koja im stižu od izvršitelja izbeći da ga plate. Institut zastare se, kako naglašava, ne primenjuje automatski, već isključivo kada se dužnik pozove na njega u roku od osam dana.
- Ukoliko to ne učini, na kraju će njegovi troškovi biti višestruko uvećani i dug će biti prinudno naplaćen - navodi Alfirofić. - Sud po službenoj dužnosti ne vodi računa o rokovima, o tome moraju da brinu potrošači. Drugo je pitanje zašto pojedina javna preduzeća pokušavaju da naplate zastarela potraživanja.
Dužnik svoj prigovor na zastarela potraživanja, kako objašnjava, upućuje preko izvršitelja sudu, koji donosi odluku da se obustavi naplata. Taj podnesak mora da bude sačinjen u skladu sa propisima. On ističe i da je Zakonom o zaštiti potrošača zabranjeno da se korisnici uslovljavaju naplatom zastarelih potraživanja da bi im bila ponovo uključena, odnosno pružena usluga, ali u praksi se to, ipak, dešava.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (4)
Srbija
16.12.2021 12:21
U teoriji je mozda tako, ali u praksi nije
Gael
16.12.2021 16:28
Prošle godine mi stigao račun od pre sest godina.Tobož nisam platila mts.Sačuvane račune imam od pre pet g.Pa nisam mogla dokazati da sam ga platila.I nisu mi hteli dati paket za dinar dok ga ne platim.
Mare
16.12.2021 16:39
Dobila sam račun opomenu pred utuženje jer nisam platila mts od početka godine.To što su oni pisali da sam dužna nisam ni dobila na adresu pa samim tim nisam mogla ni da platim.Niti sam dobijala poruke da ako ga ne platim da će mi usluge biti uskraćene.Taj račun sam dobila na staru devojačku adresu na kojoj nisam više od osam god.Dosad sam uredno dobijala račune i sve je bilo ok.Uslovljena sam da ga platim isključivo u Poštanskoj štedionici i nigde drugde.Pa mi nije jasno šta bi se desilo da je došlo do izvršitelja i da nisam došla do računa .
Dragan 1962
16.12.2021 22:55
Vec u Januaru se vidi dali sam duzan za bilo koji racun. Uglavnom sam tac an.