NBS DONELA NOVO PRAVILO Kartice koje bankomat proguta, banka mora da vam vrati u ovom roku!
Ovakvi slučajevi su se, kako je objašnjeno, najčešće dešavali kada su građani hteli da podignu novac s bankomata koji ne pripada banci čiju su karticu koristili.
Naime, Narodnoj banci Srbije se, kako je saopšteno, u prethodnom periodu obratilo više korisnika platnih kartica izdatih od pružalaca platnih usluga u Srbiji koji su pokušali da podignu gotovinu na bankomatu druge banke u zemlji i čija je platna kartica iz nekog razloga privremeno zadržana u bankomatu, a postupak vraćanja zadržane kartice traje veoma dugo.
- Navodi u tim obraćanjima ukazuju na to da banke prihvatioci, koje su pružaoci jednokratne platne usluge isplate gotovog novca na bankomatima, nakon prijave i zahteva za vraćanje zadržane kartice najčešće upućuju korisnika na banku izdavaoca kartice. Iz tog razloga, ceo postupak i vraćanje korisnicima privremeno zadržane kartice traje veoma dugo, a u pojedinim slučajevima korisnici ne mogu da preuzmu karticu i po nekoliko nedelja, iako je razlog zadržavanja kartice najčešće jednostavan - navode iz NBS.
Dodaju da je centralna banka tim povodom uputila dopis svim bankama prihvatiocima platnih kartica da implementiraju procedure na osnovu kojih će:
- Nakon prijave i zahteva korisnika za vraćanje kartice koja je privremeno zadržana u bankomatu, a koja nije predmet sumnje pokušaja zloupotrebe - moći sigurno i efikasno da omoguće predaju platne kartice korisniku u ekspozituri u kojoj se nalazi bankomat u kojem je kartica privremeno zadržana ili u najbližoj ekspozituri u slučaju da je kartica zadržana u bankomatu koji se ne nalazi u ekspozituri banke prihvatioca, i to u roku ne dužem od dva radna dana od trenutka prijave korisnika!
Radi veće efikasnosti ovog procesa, bankama prihvatiocima je naloženo da po saznanju da je kartica zadržana u bankomatu, najkasnije narednog radnog dana, obaveste banku izdavaoca u slučaju zadržavanja kartice, bez obzira na to da li je korisnik prijavio zadržavanje kartice ili to nije učinio, kako bi dobila potvrdu banke izdavaoca kao neophodan preduslov za vraćanje kartice i da banka izdavalac u najkraćem roku po prijemu tog obaveštenja, u skladu sa ugovorenim načinima komunikacije, u elektronskom obliku obavesti korisnika kartice o slučaju zadržavanja kartice, saopštila je centralna banka.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (1)
nesko09
08.04.2022 17:24
A sta je najkraci rok?Sve ste rekli a ustvari niste rekli nista.Opet ce banke raditi kako im se hoce.Glupo je da uopste dajete ovakva obavestenja.