NEMCI SVE VIŠE KUPUJU U DISKONTIMA Zbog inflacije okreću leđa skupim marketima i "jure" akcije
Ljudi sada više nego ranije odlaze u diskonte tražeći povoljnije cene, pokazuju novi podaci preduzeća za istraživanje tržišta GfK.
Tako je na tržištu udeo radnji koje nude popuste uvećan u odnosu na supermarkete i specijalizovane trgovinske radnje, a robne marke lanaca kao što je Lidl su popularnije, prenosi agencija dpa.
Domaćinstva reaguju veoma brzo kada se opšti uslovi značajno promene", rekao je stručnjak za maloprodaju Robert Kečkeš iz GfK-a za agenciju dpa. "Tako je bilo i kad je počela pandemija, i sada je isto, sa ratom u Ukrajini i visokom stopom inflacije."
Ljudi su uznemireni, mnogi vide da im ostaje manje novca i to prilično utiče na to koliko će da troše.
Prema GfK-u, u martu su svi dobavljači u prodavnicama životnih namirnica, uz izuzetak drogerija, imali pad prometa.
Ali, diskontima ide bolje nego supermarketima. Aldi, Lidl i ostali su u martu izgubili "samo" četiri odsto prometa u odnosu na isti mesec prošle godine, supermarketi 10 odsto, a specijalizovane prodavnice čitavih 14 odsto.
Kečkeš kaže da potrošači okreću leđa skupljim prodavnicama. Istovremeno, robne marke velikih lanaca prodavnica su uspele da, u prvom kvartalu, povećaju svoj udeo na tržištu, u odnosu na samostalne, skuplje brendove.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)