LET VAM KASNI ILI JE OTKAZAN? Evo kada i kako imate pravo na 600 EVRA ODŠTETE
Istina je da ako vam let kasni više od 3 sata, to vas čini kandidatom za odštetu, ali ne u svim slučajevima.
Dakle, let mora da kasni ili da bude otkazan iz nekih od sledećih razloga.
usled operativnih razloga;
prekoračenje radnih sati posade;
putnik nije registrovan zbog overbook-a (prodato je više mesta nego što je dostupno najčešće zbog promene tipa aviona..);
let je neprofitabilan – slabo interesovanje;
prevozilac ne može da dokaže razloge otkazivanja leta.
Ako vam let kasni više od 3 sata, ili je otkazan, ili ste preusmereni na drugi let ali dolazak na odredište je ipak 3 sata kasnije od planiranog,aplicirajte za odštetu,čija visina zavisi od duzine leta.
Dužina leta / iznos naknade:
Letovi do 1.500 kilometara: 250 evra
Letovi u EU duži od 1.500 kilometara: 400 evra
Letovi koji poleću iz Evrope od 1.500 do 3.500 kilometara: 400 evra
Letovi koji poleću iz EU duži od 3.500 kilometara: 600 evra
Ukoliko je kašnjenje manje od 2 sata, svi putnici imaj upravo na pomenutu hranu i piće, tj. aviokompanija može da vam ili refundira te troškove, ili po zahtevu da vaučer za iste.
Čak i u sitauciji kada vam je let otkazan i vi ste preusmereni na drugi let koji poleće kasnije imate pravo na naknadu štete. Ukoliko zbog tog premeštanja kasnite manje od 2 sata možete dobiti od 125 do 300 evra u zavisnosti od dužine leta, dok za kašnjenja od 3 sata i više možete da dobijete naknadu od 250 do 600 evra, piše Blic Biznis.
Ono što je specifično za "low-cost" kompanije je to da su njihove avio-karte daleko jeftnije od regularnih, i da su naknade koje one vama duguju često mnogo veće nego cena same karte. Vrlo često te kompanije gledaju da "preveslaju" svoje putnike i da im ponudi samo reklamaciju karte ili preusmeravanje, ali vi i dalje možete izvući od njih naknadu tako što ćete se obratiti nekoj od međunarodnih kompanija koje se bave upravo tim.
Srbija kao kandidat za članstvo u EU, na ovom polju primenjuje jedinstvenu evropsku regulativu (Uredbu (EZ) br 261/2004) kojom su utvrđena opšta pravila odštete i pomoći putnicima u slučaju uskraćivanja ukrcavanja u avion, kašnjenja ili u najgorem slučaju otkazivanja leta, i na taj način svi putnici u vazdušnom saobraćaju ostvaruju ista prava kao i putnici unutar EU.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI