Ovi polovnjaci najviše gube na vrednosti, a razlog je krajnje bizaran
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen

Tržište polovnih automobila obično prati tržište novih automobila u pogledu kretanja cena. Međutim, kada je u pitanju izbor i ponuda boja, važe neka druga pravila, piše B92

Ovo potvrđuje studija napravljena na 1,3 miliona vozila modelske godine 2020, koje je analizirao iSeecars između avgusta 2022. i marta 2023.

Prilikom poređenja cena i pada vrednosti automobila uzeta je u obzir inflacija, a zatim su upoređivane cene prema boji i vrsti vozila. Rezultati su iznenađujući.

Najcenjenija boja

Bez obzira na tip vozila, žuta je uvek bila najcenjenija boja. Iako je retko prvi izbor kupaca pri kupovini novog vozila, žuta boja bolje kotira na tržištu polovnih. Auto u proseku za tri godine gubi oko 22,5 odsto vrednosti, dok žuti automobili gube samo 13,5 odsto.

Na drugom mestu je bež boja sa padom vrednosti od 17,8 odsto. Potom slede "egzotične" boje narandžasta, zelena i crvena.

Bela, plava i siva su takođe iznad tržišnog proseka.

Na drugom kraju skale, neslavno poslednje mesto drži zlatna boja. Ti automobili posle tri godine gube čak 25,9 odsto vrednosti.

U slučaju kabrioleta, prosečan pad vrednosti vozila posle tri godine iznosi 25,9 odsto, ali ako je auto žute boje, onda je pad 15 odsto.

Kod kupea prosek je 12,2 odsto, a kod žutih samo 5,6 odsto.

Najveća razlika je vidljiva u domenu terenskih vozila. Gube prosečno 24,8 odsto, ali ako su žuti, pad vrednosti je samo 9,1 odsto.

Treba reći da studija pokriva američko tržište, a sam izbor boje na tržištu polovnih vozila starih do tri godine znači razlike u cenama i do 5.000 dolara.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading