dinari
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Dodela subvencija kreće od januara naredne godine, konkurs će biti raspisan tokom jeseni ove godine, nosilac projekta zamene starih vozila je Ministarstvo saobraćaja, a cilj akcije, koja će se sprovoditi u više faza, jeste smanjenje zagađenja vazduha, piše Euronews.

Gotovo svakog dana na ulice širom Srbije izađe oko 560.000 automobila sa starim motorima. Vlasnici starih vozila sa motorom norme Euro 1, 2 ili 3, od 1. januara mogu svoja vozila predati državi na reciklažu, a zauzvrat će dobiti subvenciju za kupovinu drugog vozila koje se kreću od 2.100 do 2.900 u zavisnosti od kategorije vozila. Time bi se, kako objašnjavaju nadležni, smanjilo zagađenje vazduha, a vozačima olakšalo da sednu u mlađa i tehnički ispravnija vozila.

Nosilac projekta zamene starih vozila je Ministarstvo saobraćaja, a cilj akcije, koja će se sprovoditi u više faza, jeste smanjenje zagađenja vazduha.

Zbog toga što su veliki zagađivači, plan Vlade Srbije je da u prvoj fazi eliminiše iz saobraćaja 140.000.

Kolike će biti subvencije?

Ideja je da se za svaki reciklirani auto dobije subvencija od 2.100 evra, za lako teretno vozilo 2.500, a za autobus 2.900 evra kako bi se kupilo vozilo ne starije od 2015. godišta sa motorom Euro 6.

- Sa tim novcem nije moguće kupiti Euro 6 auto, ali dobro dođe da bi se dopunio budžet. Međutim, realno nije moguće, jer ti automobili Euro 6 od 2015. ili 2016. godište koji su i za evropske standarde stari, za njih treba izdvojiti 15.000 ili 20.000 i to onda ne znači puno, kaže za Euronews Srbija stručnjak za automobilizam Dragan Simić.

U zavisnosti od godišta i stanja, neki modeli sa euro 6 motorom mogu se naći i po cenama nižim od 10.000 evra.

DRŽAVA DAJE I DO 2.900 EVRA Subvencije kreću u januaru

Foto: Shutterstock

 

 

Ipak, kada je reč o emisiji štetnih gasova, iz ekoloških udruženja za Euronews Srbija podsećaju da je saobraćaj samo jedan od problematičnih segmenata.

- Saobraćaj nije glavni izvor zagađenja vazduha koji imamo u Srbiji. To jeste dobra i pametna mera koja će pomoći da se zagađenje smanji, ali postoje druge urgentnije stvari koje bi trebalo da se urade da bi efekat smanjena zagađenja došao do svog izražaja. Podsetiću da svake godine 12 hiljada ljudi umre zbog posledica izazvnih zagađenjem vazduha, predsednik Udruženja Inženjeri zaštite životne sredine Igor Jezdimirović.

 Prosečna starost automobila oko 17 godina i da je u Srbiju i dalje dozvoljeno uvoziti vozila sa motorima Euro 3, Jezdimirović zaključuje da će planirana zamena biti složen proces, kao i da je veliko pitanje da li Srbija ima kapacitete da reciklažu sprovede na ekološki ispravan način.

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading