PORUČILI STE TELEFON, A DOBILI CIGLU Šta uraditi kad vas internet prodavci prevare
To je za TV Prva rekao Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača Efektiva dodavši da postoje određeni profili na društvenim mrežama gde fizičko lice napravi profil sa namerom da prevari ljude.
Budući da to nije registrovana firma u APR-u, oštećeni potrošač nema gde da potražuje svoja prava u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
U ovakvim slučajevima, jedina stvar koju potrošač može da uradi jeste da prevaru prijavi tužilaštvu i odeljenju za visokotehnološki kriminal, objasnio je Gavrilović.
Istakao je da udruženje Efektiva stalno apeluje na građane da ne kupuju sa nepoznatih profila sa društvenih mreža, naročito ako su to profili koji nemaju firme registrovane na APR-u.
Kada je firma registrovana i bavi se internet prodajom, potrošač može da ostvari pravo na žalbu u slučaju da dođe do prevare.
Na pitanje da li pošiljka može da se otvori pre nego što se plati, pa da ako vidimo da smo dobili ciglu odmah vratimo pošiljku i ne platimo je, Gavrilović je objasnio da je ta situacija malo zamšenija budući da, prema istraživanjima udruženja, potrošači kažu da im kurir nekad dozvoli da otvore paket, a nekad ne. Takođe je i pitanje dokazivanja problematično.
"Kada se kupi od registrovane firme, nije potrebno da otvaram paket pred kurirom. Svakako imam pravo 14 dana da se predomislim i vratim firmi taj proizvod čak i ako je sve u redu i ispravno", objasnio je Gavrilović.
Savet je da obavezno proverite da li iza nekog profila stoji firma ili neko fizičko lice kome se čak ne zna ni ime i prezime.
Međutim, čak i kada je u pitanju firma (osim ako nije u pitanju neko od "zvučnih" brendova) opet treba biti oprezan i proveriti koliko dugo postoji i da li je imala blokade preko računa, rekao je on.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)