KRAJ ZA NISKOTARIFNE LETOVE? Jeftiniji su od voza, a uskoro bi mogli da odu u istoriju
Uskoro bi putnici širom Evrope mogli da budu primorani da kažu doviđenja super jeftinim letovima zahvaljujući Francuskoj i njenoj politici minimalnih cena leta.
Francuska vlada ima za cilj da svoju politiku predstavi Evropskoj uniji i, ako bude usvojena, mogla bi da dovede do kraja niskotarifnih letova širom Evrope.
Francuski ministar saobraćaja Kleman Bon izjavio je da superjeftini letovi više nisu odgovorna transportna opcija, navodeći kao razlog klimatsku krizu. Po njegovom mišljenju, cene koje nude niskotarifne avio-kompanije „ne odražavaju cenu za planetu“.
U maju 2023. Francuska je na sličan način zabranila domaće letove na kratkim razdaljinama u nastojanju da smanji emisije ugljendioksida.
Sada su zabranjeni letovi između destinacija gde postoji voz koji traje manje od dva i po sata.
Za mnoge, letovi na kratkim razdaljinama nisu samo brža opcija od drugih vidova transporta,oni su i znatno jeftiniji.
Ovog leta, istraživanje Grinpisa zaključilo je da putovanje vozom širom Evrope može koštati između dva i četiri puta više od letenja.
U analizi 112 evropskih ruta koje povezuju velike gradove, 79 od 112 ruta je bilo jeftinije za letenje.
Inicijative Francuske uskoro bi mogle postati stvarnost i u Velikoj Britaniji. Dobrotvorna kampanja za ubrzavanje klimatskih akcija, zalaže se za naplatu čestog leta, potez koji bi „osigurao da bogata manjina onih koji često lete plaćaju više, za razliku od običnih ljudi koji ne lete često“.
Nedavni izveštaj dobrotvorne organizacije otkrio je da bi postizanje statusa doživotnog članstva u programu čestog letača moglo uključivati emisiju preko 1.800 tona gasova staklene bašte po osobi.
I zbog toga misle da su potrebne hitne akcije da zaštite klimu,jer kako navode programi nagrađivanja za česte putnike dovode do porasta emisija u pogrešnom pravcu.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)