DA LI JE ŽIVOT U JUGI BIO RAJ? Otkriveno koliko je plata bilo potrebno da kupite JUGO!
Foto: Shutterstock

Za početak se vraćamo na poslednje trenutke SFRJ. Zastavina vozila su tada bila u apsolutnoj većini na jugoslovenskim putevima, a samo retki su mogli da se domognu novog automobila sa Zapada.

Najjeftiniji Zastavin model bio je Jugo 45 Koral, a bio je i drugi najjeftiniji model na tržištu. Za njega je trebalo izdvojiti 30 tadašnjih prosečnih plata, dok je kupac mesecima čekao na svoj primerak , piše Index.

Dolazimo i do najjeftinijeg automobila na jugoslovenskom tržištu. Bio je to Fiat 126, popularna "peglica". Za ovaj mali gradski auto trebalo je dati 19 prosečnih plata. Treba napomenuti da se ovaj model u to vreme pravio u Poljskoj, dakle u Istočnoj Evropi.

Sledeći po dostupnosti bio je takođe jedan istočnoevropski automobil, Škoda 120 L, za koju je prosečan Jugosloven trebalo da izdvoji 31 platu.

Da biste se vozili u novom Renaultu 4 GTL, koji se sklapao u Jugoslaviji, bilo su je potrebno 35 prosečnih plata.

Za Zastavu 101 sa 5 vrata 38, za ruski Moskvič Aleko 42, a za Ladu Samaru čak 54 plate.

Tada tek lansirana Zastavina Florida mogla je da se kupi u protivvrednosti od 75 plata.

Golf se tada takođe sklapao u našoj zemlji, u Sarajevu, a za dizelaša je bilo potrebno izdvojiti čak 96 prosečnih plata.

Zanimljivo je da je Opel Kadett 1.2 LSJ, koji je silazio sa montažnih traka fabrike u Kikindi bio skuplji od Golfa (102 plate).

Mogli su Jugosloveni da kupe i neke luksuzne uvozne automobile sa Zapada, ako bi im ekononska moć to dozvoljavala.

Cena modela Volvo 740 GLE je iznosila čak 265 prosečnih plata, a u ponudi su takođe bili Alfa Romeo 164 V6 (322), Renault 25 V6 (404) i BMW 750 iL (912 plata).

Kao apsolutni rekorder na ovoj listi izdvajao se Mercedes 560 SEC, za koji je trebalo izdvojiti neverovatnu 1.231 platu, piše Index.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading