NOĆNA MORA SVAKOG VOZAČA: Beograđaninu su sipali benzin u dizelaša, ovo je epilog
Tanjug/Dragan Kujundžić

- Pitao sam momka koji je prišao da me usluži koliko košta skuplji, a koliko jeftiniji dizel. Odgovorio mi je, a onda mi je u rezervoar sipao 40 litara benzina, iako sam mu jasno tražio dizel. Zaposleni su odmah priznali grešku, ali su mi nadređeni odmah dali do znanja da ne pokrivaju troškove takve štete. Kada sam im zapretio svim mogućim pravnim sredstvima, rekli su da ih „nisam dobro razumeo, i da osiguranje to ne pokriva, ali da će firma, ipak, izaći u susret“ – priča Aleksandar za Kurir.

On kaže da je na odštetu čekao, tj da mu nije isplaćena istog dana, kao i da su ostali "kratki" za 4.000 dinara, jer nisu hteli da pokriju trošak goriva koji je majstor sipao u svom servisu, iako je podneo račun.

Za 44 litra benzina, po tadašnjoj ceni od 175 dinara, iako je bio pogrešan, Aleksandar je platio 7.700 dinara. Kada je majstor završio posao morao je da isproba vozilo sipao je u rezervoar dizel, što je na kraju bilo oko 4.000 dinara. Taj trošak sa pumpe nisu želeli da nadoknade.

On navodi da ga je postupak izvlačenja pogrešnog goriva koštao i novca, a bogami i živaca. Najpre je morao da zove šlep službu da odvuče auto, što ga je koštalo 4.000 dinara, čišćenje sistema za odvod goriva iznosilo je 13.000, na kraju je sve izašlo oko 30.000 dinara. Usput mu je propalo i more, a tu štetu nije mogao niko da mu nadoknadi, jada se on. 

Šta ako se ovo desi?

Sipanje pogrešnog goriva u vaš automobil može biti skupa greška ako pokušate da ga vozite, ali evo šta treba učiniti ako vam se to dogodi.

Iako zvuči neverovatno, procenjuje se da svaka 3-4 minuta neki vozač sipa pogrešno gorivo u rezervoar svog automobila.

Ako vam se to nikada nije desilo, budite zahvalni, ali nemojte ismevati nesrećne vozače kojima se to dogodi.

Dekoncentracija, umor, stres, ili čak i stara, dobra zaboravnost mogu nas lako uključiti u ovu statistiku na sledećem putovanju i svraćanju na benzinsku pumpu.

Mešanje benzina u dizel motor nije kraj sveta sve dok na vreme shvatite svoju grešku, dakle odmah u pumpi, savetuje servis Atlas na svojoj stranici.

Neizbežno je suočavanje sa problemima i troškovima, ali najveća šteta se dešava tek kada krenete da vozite automobil. Ako imate malo sreće, možete završiti samo sa nekoliko stotina evra štete.

Najveći broj pogrešnih sipanja, čak oko 95%, dešava se prilikom sipanja benzin u dizel motor. Suprotna greška je ređa zbog toga što su „pištolji“ na pumpama za dizel širi od benzinskih.

Najmanje štete imaćete ako brzo shvatite da sipate porešno gorivo, jer je utvrđeno da do pet odsto benzina u dizel gorivu neće ostaviti posledice.

Ako vam nije pun rezervoar, problem možete rešiti dosipanjem dizela tako da odnos bude 95-5% u korist ovog goriva. Ukoliko, pak, to nije moguće uraditi, potrebno je istakanje goriva iz rezervoara.

Šta kada naspete benzin u dizel automobil?

Paljenje motora je najveća greška koju možete napraviti, jer čak i ako zapravo ne pokrenete motor, davanje kontakta može da pokrene pumpu za gorivo, koja odmah može da usisa benzin.

U tom slučaju je potrebno isušivanje i ispiranje. Ukoliko ste pokrenuli motor, sledi mnogo gori scenario.

Savremeni dizel motori koriste mnogo tehnologija kako bi ispunili zahtevne ekološke norme, a zadržali visoku efikasnost i ekonomičnost.

Stoga sastavni deo čine skupe pumpe visokog pritiska i injektori sa zajedničkom šinom sa finim tolerancijama.

Te pumpe za gorivo su podmazane samim dizel gorivom, a ako umesto njega prođe benzin, njegove osobine eliminišu efekat podmazivanja.

Pumpa za gorivo koja radi bez podmazivanja uskoro će početi da stvara unutrašnje trenje jer se njegove površine metala zajedno menjaju.

Onda će početi da se raspada, a to zauzvrat stvara potres – potencijalne mikroskopske čestice od metala koje mogu još više oštetiti motor vašeg automobila dalje niz sistem.

To su injektori visokog pritiska dizel motora koji su sledeći na liniji pucanja. Oni dovode gorivo u cilindre motora kroz vrlo fine rupe i sa pažljivo dizajniranim mlazom prskanja.

Ako metalni opiljci stignu do sistema za ubrizgavanje, jednostavno će blokirati neke ili sve rupe, a zamena zajedničkog sistema za ubrizgavanje košta i više hiljada evra.

Dalji problemi sa pogonskim gorivom mogu biti uzrokovani korozivnim kvalitetima benzina, koji mogu degradirati zaptivke u dizel sistemu.

U najmanju ruku, ceo sistem će morati da se pregleda i proceni za oštećenje, kao i da se isprazni pomoću gasa za čišćenje.

Sipali ste pogrešno gorivo i vozili automobil sa benzinom u dizel motoru? Nemojte paničiti!

Važno je napomenuti da vožnja automobila na veoma kratkom rastojanju sa pogrešnim gorivom ne znači nužno i oštećenja vitalnih komponenata.

Štaviše, stručnjaci za rešavanje problema prilikom sipanja pogrešnog goriva tvrde da su se mnogi vozači požalili na problem tek kada bi motor stao nakon nekoliko kilometara, bez dugotrajnih štetnih efekata.

Međutim, vožnja dizel automobila sa benzinom u rezervoaru će uzrokovati ozbiljne i skupe štete u prilično kratkom redosledu, a potencijalni troškovi obimne popravke nisu vredni kockanja.

Čak i ako se izvučete sa pokretanjem motora ili vožnjom bez oštećenja, šteta i dalje može biti skupa. To je zbog toga što ispuštanje i ispiranje linija za gorivo i motora je mnogo težak proces, mnogo komplikovaniji od ispiranje rezervoara.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading