RAČUN
Foto: Shutterstock/Alo! Ilustracija

Kako objašnjavaju iz Udruženja potrošača zastarelost se računa od trenutka dospeća tog računa prema Zakonu o obligacionim odnosima. U tu grupu računa se ubrajaju infostan, smeće, grejanje, parkiranje, fiksna i mobilna telefonija.

Postupak suštinski zastareva samo ako poverilac u roku od tih godinu dana ne pokrene postupak protiv dužnika.

- Ako je pokrenuo taj račun nije zastareo. Dešavalo se da poverioc pokrene postupak, a dužnik nije obavešten o tome, postupak se okonča, on to sazna, a dužnik pita zar niste rekli da je to zastarelo. Zato treba čuvati račune i uplatnice, sve i da nisu plaćeni, dovoljno je da se pozovemo na zastarelost - rekao je Gavrilović za Kurir.

Ukoliko je formalno nastupila zastarelost - sud to mora da prihvati i u tom slučaju se postupak obustavlja. Praktično dug se briše.

BONUS VIDEO

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading