posao
Foto: Alo/Foto: Alo/ilustracija

Njihov broj povećao se u vreme epidemije i nastavlja da raste. U Beogradu ih ima 218, 2/3 otvoreno je ove i prošle godine, dok je samo danas oglašeno 77 oglasa u kojima poslodavci traže operatere.

Zašto je ovaj posao toliko popularan i kakvu zaradu donosi?

Na sajtovima za zapošljavanje sve je više oglasa u kojima se traže operateri u call centrima. Uslovi su često vrlo primamljivi - od radnog vremena, rada od kuće pa sve do zarade koja se kreće od 45.000 do 300.000 dinara u zavisnosti od veština koje su potrebne. Najčešće su to strani jezici zbog čega se dosta fakultetski obrazovanih ljudi odlučuje za ovaj posao..

- Postoje pozicije u KOL centrima koje nude minimalnu zaradu od 40.000 dinara, ali ako pričamo o nekom proseku, ona se kreće negde oko 70.000-75.000 dinara. Ali kad spominjemo te visoke zarade od 250.000-300.000 dinara, to su poslovi kol operatera koji se bave prodajom i koji uz određeni procenat i svoje neko zalaganje i prodaju mogu da dostignu, zahvaljujući tom procesu, upravo tu visoku zaradu, kaže Miloš Turinski iz Infostuda.

- Korisnik kad pozove može da ostavi neke podatke o sebi, sve je to uvezano u informacioni sistem. Imali ste već već možda situaciju da kada naručujete picu ili neki drugi proizvod , kad pozovete drugi put oni vas ne pitaju za adresu. Pitaju Jel ista adresa? Oni su sačuvali takve podatke. Gledaju da olakšaju usluge koje pružaju korisnicima sa jedne strane. Sa druge strane, ono što je svakako važno jeste da pritome budu usklađeni sa zakonom i sa prikupljanjem podataka, kaže Luka Milinković, stručnjak za IT bezbednost podataka.

Zbog jeftine radne snage vlasnici su do sada najčešće bili stranci iz ali poslednjih godina sve je više i domaćih firmi.

- Ceo štos jeste da praktično objedinjete sve internet i sve klasične sisteme komunikacije što rade kol centri. Razlog zašto je to toliko popularno je zato što je kompanijama u osnovi mnogo jeftinije da oni angažuju nekoga ko će to za njih da radi i da plaćaju toj kompaniji novac nego da angažuju veći broj ljudi.

Vi ako imate jako dobar korisnički servis na nivou KOL centra, vi možete ako prodajete proizvode, da utičete na prodaju putem takvog servisa. Preko 50% možete da povećate prodaju. Prosečno je da se negde uvođenjem takvih centara povećava prodaje 20%. Znači to je vrlo isplativa delatnost i to je vrlo važno naročito u online biznisu. Samo je pitanje na koji način se organizuju. Da li sam neko to radi, da li hoće da angažuje te kompanije koje nude kol centre itd. To je dodatni razlog zbog čega je to toliko interesantno, kaže Dragan Varagić, internet savetnik.

Ipak, zaposleni se call centrima zadrže u proseku između 12 meseci do 2 godine nakon čega dolazi do rotacije zaposlenih. Najčešći razlozi su potraga za poslom u struci ili izostanak napredovanja u firmi.

BONUS VIDEO 

 

@bizportal.rs Meteori koji padaju na Zemlju nisu novost, ali kada je jedan meteor pa u Indoneziju, cela svetska javnost se zainteresovala. #meteor #novac #milijarder #milioner #bogatstvo #bogatasi #bogati #neverovatno #daliznate ♬ original sound - BizPortal.rs

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading