AKO KONOBAR RADI OVO - DOBIJE VIŠE BAKŠIŠA: Struka odala glavnu tajnu ugostiteljstva
Koliko su "meke" veštine važne u ugostiteljstvu? Za ugostitelje - podjednako važno kao tehničko poznavanje posla.
S obzirom da je "mušterija uvek u pravu", verbalna komunikacija sa njima mora uvek biti na najvišem nivou ne bi li se na njih ostavio najbolji mogući utisak. S tim se slaže i Ksenija Beljan, direktorka Hotelijersko-turističke škole Opatija i predsednica Zajednice ugostiteljsko-turističkih škola Republike Hrvatske.
Napominje da su u obrazovnim programima nedovoljno zastupljene upravo meke veštine – komunikacija, rešavanje konflikata, timski rad, empatija, kreativnost i pozitivan stav.Dodaje da je na taj problem posebno ukazala nastavnica Zagorka Ivanković, dugogodišnja mentorka učenicima iz ekonomske grupe predmeta.
- Ona je u nastavni plan te Školski kurikulum Hotelijersko-turističke škole Opatija uvrstila obrazovni program"Raise The Bar Youth", čiji je cilj dodatno osposobljavanje učenika srednjih škola s ugostiteljskim i turističkim usmerenjima prenosom mekih i poslovnih veština - rekla je Beljan zaGloria.hr.
Zašto su te veštine toliko važne za sve koji žele izgraditi uspešnu karijeru kao konobari, barmeni, baristi, kuvari, ugostitelji, menadžeri hotela i ostali zaposleni na sličnim poslovima?
Jedna od najvažnijih veština: Pozitivan stav
Pozitivan stav prema poslu, gostima i kolegama je jedan od najvažnijih veština zbog višestrukog uticaja na celokupno iskustvo gosta, kvalitet usluge, timsku dinamiku i poslovni ugled. Osmeh, dobro raspoloženje, čak i kad vam dan nije dobar, podstiče atmosferu topline i gostoljubivosti. Osim toga, u konkurentnom svetu ugostiteljske delatnosti izvanredna iskustva ostavljaju neizbrisiv utisak na goste i podstiču ih da se vrate tamo gde su se osećali dobrodošlo.
Ova veština se podrazumeva
Dobra komunikacija, podrazumeva pre svega aktivno slušanje i razmenjivanje informacija na prikladan način, a potom i čitanje neverbalnih znakova i prilagođavanje stila komunikacije zavisno o tome s kim razgovarate.
Emocionalna inteligencija
Emocionalna inteligencija znači da ćete biti spremni da preuzmete odgovornost za vlastito ponašanje i greške, i da ste u stanju razmotriti kako vaši postupci utiču na druge goste i kolege i kako da pristupate s razumevanjem i empatijom.
"Odgovor na primedbu"
Rešavanje problema - koliko dobro menadžeri i zaposleni mogu upravljati sukobima, ima veliki uticaj na uspeh ugostiteljske firme, i među zaposlenima, i u komunikaciji s gostima. Jedno istraživanje pokazalo je da bi 83% anketiranih gostiju ponovo rezervisalo sobu u hotelu kad bi od uprave dobili razuman odgovor na svoju negativnu mrežnu recenziju.
Kreativnost i oko za detalje
Kreativnost je takođe važan deo ugostiteljske i turističke delatnosti, i ne odnosi se samo na stvaranje odličnih jelovnika i umetnosti crtanja po kafi nego i na oblikovanje posebnih usluga i iskustava koje će svaki gost ceniti. To su, na primer, odlična organizacija, besprekorno uređene sobe, dobro predstavljena jela ili pažljivo osmišljene turističke ture.
Poslednji ali ne najmanje važan - rad u timu
Timski rad - poslednja je, ali ne manje važna veština je timski rad. Često se nalazi u radnim biografijama, no kad dođe vreme da se njome neko pohvali, mnogi ipak odstupe. Rad u timu olakšaće upravo dobre komunikacijske veštine, što je posebno važno u ugostiteljstvu i turizmu.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)