KOZMETIČKI BREND KOJI POSLUJE I U SRBIJI NAPRAVIO DRASTIČNU PROMENU: Pred kupce samo testeri, menja se način kupovine parfema
Sefora (Sephora) je drastično promenila način na koji ljudi kupuju parfeme u svojim prodavnicama zbog sve većeg broja krađa u prodavnicama.
Ranije su ljudi mogli da odu u odeljak za mirise u prodavnici Sephora, koriste testere da pronađu miris brenda koji im se dopao, a zatim posegnu za neotvorenom kutijom mirisa na polici i nastave sa plaćanjem. To sada odlazi u prošlost.
Umesto toga, kupci će sada naćići samo na testere. Ako žele da kupe određeni miris, moraće da zatraže od osoblja prodavnice da im ga nabavi.
Ova kozmetička imperija izgrađena je na njenoj pionirskoj strategiji prodavnice „probaj pre nego što kupiš“ za kozmetičke proizvode, praćenu pogodnostima „grabi i idi“ plaćanja za njih. Ali kompanija kaže da ju je porast kriminala primorao da odustane od te strategije – barem za mirise – koja je dovela do tolikog uspeha i izgradila dobru volju kod kupaca.
Sephora je zaključala parfeme i dodala još osoblja posebno zaduženog za zaustavljanje krađe.
- Sigurnost naših zaposlenih i kupaca je naš glavni prioritet, rekao je trgovac u izjavi za CNN. „Da bismo sveli na minimum pretnje od krađe u maloprodaji i da bismo našim kupcima pružili mir tokom njihovog iskustva u Sephori, povećali smo prisustvo Sephora istražitelja za sprečavanje gubitaka u svim prodavnicama. Uz to, iz obilja opreza, Sephora prikazuje samo testere mirisa u prodavnicama.
Nakon prvobitnog testiranja promene, prodavnice širom SAD su je široko primenile u julu i avgustu u SAD. Ali testeri su takođe bili meta za krađu, prema maloprodaji.
- Ne bih pretpostavio da je Sephora sledeći maloprodajni lanac koji zaključava proizvode zbog krađe, ali nisam iznenađen što se to dešava, rekao je Mark Skertić, stručnjak za maloprodajni kriminal i generalni direktor u praksi istraga i sporova u K2 Integriti, globalnoj firmi za rizik, usklađenost, istrage i praćenje sa sedištem u Čikagu.
Skertić je rekao da su mirisi generalno, a posebno vrhunski parfemi koje Sephora prodaje, visoko ciljani artikli za krađu jer za njima postoji potražnja na tržištu i mogu se brzo preprodati.
- Ali kada trgovci moraju da pribegnu ovakvim merama, to je loše i za kupce i za zaposlene.
Opasnost od organizovanih pljački koje čiste čitave police proizvoda
Potrošači se sve više susreću sa prodavnicama u kojima se zaključava raznovrsna roba, od paste za zube, dezodoransa, šampona do vitamina, kozmetike, pa čak i donjeg veša u ormarićima.
To se dešava dok veliki i mali trgovci upozoravaju na ono što kažu da je eskalacija sitnih krađa do organizovanih pljački koje čiste čitave police proizvoda.
Ali skeptici masovnog talasa kriminala koji iznenada cilja američke trgovce na malo primećuju da je kriminal u prodavnicama među nizom drugih izazova za industriju, kao što je povlačenje potrošačke potrošnje i višak zaliha. A neki posmatrači industrije pitaju se da li trgovci na malo možda koriste krađu kao zgodan izgovor da prikriju ove druge prepreke.
Ipak, video snimci lopova koji prazne prodavnice pokazuju sa čime se mnoge prodavnice bore. Stručnjaci kažu da je najpodmuklija vrsta krađe sa kojom se trgovci bore organizovani maloprodajni kriminal ili ORC, koji uključuje grupe ljudi koji ciljaju na prodavnice koje prodaju robu veće vrednosti kao što su elektronika, sportska oprema, kozmetika, mirisna odeća, tašne i obuća.
Grupe kradu velike količine proizvoda, a zatim ih preprodaju na sekundarnim tržištima, kao što su eBai, OfferUp i Facebook Marketplace, ili čak nazad u legitimni lanac snabdevanja, kažu organi za sprovođenje zakona.
Prodavci pribegavaju različitim merama kako bi svoje prodavnice učinili bezbednijim, uključujući zaključavanje proizvoda ili promenu izgleda prodavnice. Ali to bi ih moglo koštati kupaca zbog toga.
Valgreens je nedavno predstavio prodavnicu prototipa u Čikagu sa samo dva prolaza i većinom proizvoda koji se drže van vidokruga.
„Krajnja žrtva maloprodajnog kriminala je 100 odsto potrošač“, rekao je Landon Vinkelvos, suosnivač "Nisosa", pružaoca obaveštajnih podataka o pretnjama kompanijama i organizacijama.
Poništavanje modela „oslobođenih“ proizvoda
Sephora rizikuje da otuđi svog lojalnog kupca stavljajući svoj parfem iza brave i ključa.
Kompanija je ranije pohvaljena jer je trajno promenila način na koji ljudi kupuju kozmetiku, negu kože i mirise. Njen poslovni model omogućavanja ljudima da dodiruju i rukuju proizvodima u prodavnici pre nego što se bilo šta kupi brzo su replicirali konkurenti.
- Ranije su robne kuće držale (kozmetičke) proizvode iza tezgi, a prodajni saradnici su bili jedini način za pristup proizvodu, rekla je Manola Soler, viši direktor u "Alvarez & Marsal's Consumer and Retail Group".
- Sephora je oslobodila proizvode i stavila ih pravo u ruke potrošača kako bi mogli da dodiruju, uzorkuju i iskuse proizvode u slobodno vreme, dodala je ona.
(Izvor: CNN)
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)