UDARILA KRIZA! Evo kako avio-kompanije skraćuju vreme letenja da bi uštedele milione
Velike avio-kompanije uvode strategije za koje rukovodioci kažu da bi mogle da dovedu do nižih troškova i efikasnijeg poslovanja, čak i ako ušteda vremena na papiru izgleda zanemarljiva.
Očekuje se da će neki od ovih alata biti stavljeni na probu tokom praznične sezone. Mnoga poboljšanja se vrše iza kulisa.
"Amerikan erlajns"
Prošle godine kompanija ova kompanija počela je da koristi novu tehnologiju za određivanje prolaza za letove na međunarodnom aerodromu Dalas/Fort Vort, drugom najprometnijem aerodromu na svetu i najvećem američkom čvorištu, gde radi sa 135 regionalnih i glavnih gejtova.
- Nove procedure, koje su zamenile skoro ručni proces koji traje satima, omogućile su avio – kompaniji da izbegne prelazak mnogih svojih aviona sa istočne na zapadnu stranu prostranog aerodroma, štedeći u proseku dva minuta po letu. Oko 11 sati je ušteđeno dnevno - istakli su iz kompanije.
Takozvani "Smart Gating" program proširen je na Međunarodni aerodrom Šarlot Daglas, Međunarodni aerodrom Majami, Nacionalni aerodrom Ronald Regan u Vašingtonu i nedavno, u maju, na Međunarodni aerodrom O’Hare u Čikagu, rekao je Simor, dodajući da avio-kompanija razmatra korišćenje tehnologije i u Feniksu.
Tehnologija gejta na drugim aerodromima ima za cilj da izbegne zakrčenje gejta koje bi moglo da odloži polaske ili parkiranja po dolasku.
- Ako pokušate da kasnije napravite promene na gejtu kako avioni stignu, može doći do nesinhronizacije sa stjurdesama i dobavljačima gorivom - rekao je Simor, dodajući da su alati koje je napravio Amerikan prilagođen problemima svakog aerodroma.
U prvih osam meseci ove godine, 76,4 odsto američkih letova stiglo je u roku od 15 minuta od planiranog vremena dolaska, što Odeljenje za transport smatra da je na vreme. Taj učina je treći među glavnim američkim prevoznicima po dolasku na vreme, što je napredak u odnosu na peto mesto u istom periodu prošle godine.
"Amerikan erlajns" je rekao da mu njegov novi program gejta štedi 1,4 miliona galona goriva godišnje, što je oko 4 miliona dolara na osnovu cena goriva na glavnim aerodromima u SAD ovog meseca.
"Junajted erlajns"
Prošlog meseca pounajted erlajns"krenula je novu proceduru ukrcavanja za ekonomsku klasu, gde se prvo smeštaju putnici kod prozora, a zatim u sredini i na kraju kod prolaza. United Airlines je rekao osoblju da bi promene mogle da uštede do dva minuta po letu.
"Sautvest erlajns"
Avio – kompanija je takođe ove godine eksperimentisala sa načinima da se ubrza ukrcavanje, pokušavajući sve, od boljih oznaka do muzike na mostu.
Stjuardese i agenti na gejtu u Delta Air Lines su godinama koristili digitalne poruke tokom ukrcavanja da šalju upozorenja za probleme.
Prevoznik sa popustom "Frontier erlajns"
Kompanija ima za cilj da ubrza ukrcavanje i izlazak iz aviona, te je počela da koristi stepenice koje vode direktno u avion i van njega.
- Ako želite brže da se ukrcate u avion, koristite dva gejta umesto jednog - rekao je izvršni direktor Bari Bifl.
Avio-kompanija sa sedištem u Denveru pregovara sa nekoliko aerodroma da poveća takvo ukrcavanje, bez tradicionalnog mosta. Bifl je procenio da bi avio-prevoznik mogao trećinu svojih letova da obavi uz korišćenje stepeništa za ukrcavanje i spuštanje iz aviona za oko dve godine.
Bifl je rekao da bi to moglo da uštedi čak deset minuta vremena koliko je vremena potrebno avionu da se parkira, ponovo napuni i ode.
Robert Man, koji je radio u nekoliko avio-kompanija i predsednik je konsultantske firme za vazduhoplovstvo RW Mann & Co., rekao je kako će avio-kompanije koristiti uštedu vremena.
- Kada zapravo planirate kraće vreme letenja, imate više aviona na raspolaganju - naveo je on.
Portparol "Amerikan erlajnsa" napomenuo je da bi, kako avio-kompanija postaje efikasnija, u budućim rasporedima mogla da izdvoji manje vremena za svaki let, povećavajući sposobnost avio-kompanije da doda još letova.
BONUS VIDEO
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)