NAGOVORIO JE BRATA I SESTRU DA ULOŽE 10.000 EVRA U NJEGOVU FIRMU: Odluka im je promenila život
Međutim, za braću i sestre Džefa Bezosa – Marka i Kristinu – ta odluka ih je katapultirala u redove milijardera.
Bloombergov izveštaj otkriva da su oni 1996. kupili deonice Amazon.com za po 10.000 dolara. Ova investicija je od tada eksponencijalno rasla, pri čemu bi udeo brata i sestre danas potencijalno dostigao preko milijardu dolara, što je povećanje od vrtoglavih 10.249.900 posto.
Prema članku Luxury Launchesa, koji se poziva na Bloombergov izvještaj od 31. jula 2018, tadašnji udeli brata i sestre Džefa Bezosa procenjeni su na 640 miliona dolara pojedinačno, na osnovu zaključne cene donica Amazona od 91 dolar u to vreme.
Sada, uz cenu deonica Amazona od 149 dolara, njihovi udeli su procijenjeni na više od milijardu dolara, pojedinačno, ili preciznije: 1,04 milijarde dolara. Kako je Džef pokrenuo onlajn knjižaru
Bezos je, prepoznajući novi potencijal e-trgovine, krenuo u ambiciozan poduhvat osnivanjem Amazona još u julu 1994. godine. To je bilo vreme kada su internet prvenstveno koristile vlade i obrazovne institucije. Uprkos ovim ograničenjima, Bezos je bio nepokolebljiv i sledio je svoju viziju, uvidevši šire mogućnosti koje internet može da ponudi.
Uveriti investitore, uključujući njegovu porodicu, u potencijal ovog poduhvata uprkos velikom riziku od neuspeha bio je monumentalan zadatak. Bezos je upozorio svoje roditelje na rizik od 70% gubitka ulaganja. Prema knjizi “The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon“, rekao je:
“Želim da budete svesni rizika jer želim da se vratim kući za Dan zahvalnosti, u slučaju da ovo ne uspe.”
Godine 1994. Bezos je navodno održao 60 sastanaka sa članovima porodice, prijateljima i potencijalnim investitorima u pokušaju da ih ubedi da investiraju u njegovu ideju o internet knjižari. Od 60 ljudi kojima se obratio, 38 ga je odbilo.
Godinama kasnije, Bezos je razmišljao o ovim ranim odbijanjima, napominjući kako su neki od onih koji su odbili njegovu ponudu i dalje bili pogođeni tadašnjom odlukom, ili su je prihvatili kao deo života ili su smatrali da je previše bolno o njoj raspravljati.
Amazonov put do uspeha bio je prepun izazova. Kompanija je na berzu izašla 15. maja 1997. po ceni od 18 dolara po deonici, navigirajući kroz turbulentna vremena dot-com balona. Ipak, pod Bezosovim vođstvom, kompanija ne samo da je opstala već je i procvetala, proširivši se izvan maloprodaje na mreži i postigavši tržišnu kapitalizaciju od 1,5 biliona dolara.
Mark i Kristina Bezos, uprkos izrazito povučenom životu, bili su sastavni deo Amazonove priče. Mark Bezos, odstupajući od Amazonove staze, napravio je uspešnu karijeru u oglašavanju i filantropiji, dok je Kristina Bezos zadržala diskretnu aktivnost, fokusirajući se na porodične i filantropske poslove.
Iskustvo braće i sestara Bezos s Amazonom, od visokorizične investicije do povrata od milijardu dolara, naglašava snagu vizionarskog preduzetništva i potencijal digitalne ekonomije. Njihova priča, isprepletena s usponom jedne od najuticajnijih svetskih kompanija, naglašava dalekosežni uticaj strateškog preuzimanja rizika u svetu tehnologije i trgovine koji se brzo razvija.
Priča o braći i sestrama Bezos i njihovom ulaganju u Amazon više je od priče o finansijskoj dobiti; to je primer potencijala startapa. Njihov uspjeh je podsetnik da ulaganje u startap, iako rizično, može dovesti do izvanrednih rezultata. Radi se o uočavanju prilika u vizionarskim idejama i hrabrosti da ih podržimo, čak i kada se budućnost čini neizvesnom.
Zamislite da ste deo nečega što počinje s malim, ali prerasta u globalni fenomen. To je privlačnost ulaganja u startape. Današnja mala online knjižara mogla bi biti sutrašnji tehnološki gigant.
Amazon je danas najvredniji svetski brend, piše B92.
PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI
Komentari (0)